Toyota a prezentat primul motor cu apă din lume, care funcționează la o temperatură uimitoare de 2500 ºC și este echipat cu un sistem revoluționar de injecție duală de hidrogen. Această evoluție ar putea redefini viitorul transportului ecologic, contestând dominația vehiculelor electrice și pe bază de pile cu hidrogen.
Adio, mașini pe benzină, motorină sau electrice! A fost testat cu succes motorul eco cu APĂ
Toyota, un pionier în tehnologia pilelor de combustie pe bază de hidrogen, stabilește un nou precedent cu motorul său pe hidrogen cu răcire pe bază de apă.
Cunoscută pentru modelul Mirai alimentat cu hidrogen și pentru dezvoltarea infrastructurii de pile de combustie pe bază de hidrogen, cea mai recentă inovație a Toyota marchează un salt semnificativ în ingineria automobilelor durabile.
Acest motor cu apă nu este doar o minune tehnologică, pentru că este primul de acest fel. Agregatul se mândrește cu o temperatură de funcționare fără precedent, de 2 500 ºC, menținută printr-un sistem sofisticat de răcire cu apă și o tehnologie de injecție duală de hidrogen.
Citește și: Porsche revoluționează motorul termic cu o echipă de ingineri români. Au inventat motorul în 6 timpi
Istoria îndelungată a Toyota cu motoarele pe hidrogen datează de la începutul anilor 1990. Compania a fost un susținător puternic al pilelor de combustie pe bază de hidrogen, fapt evidențiat de lansarea în 2015 a modelului Mirai, primul vehicul electric cu pile de combustie pe piața de consum.
Progresele continue ale Toyota în domeniul motoarelor cu combustie pe bază de hidrogen au permis vehiculelor să utilizeze infrastructurile de producție și de realimentare existente, deschizând calea pentru o tranziție mai ușoară către mobilitatea cu emisii zero.
Acest motor revoluționar care arde hidrogen utilizează o tehnologie unică care injectează apă direct în cilindri, gestionând eficient căldura extremă generată în timpul arderii.
Motoarele „tradiționale” pe hidrogen sunt predominant răcite cu aer, ceea ce reprezintă o provocare din cauza temperaturilor ridicate de ardere a hidrogenului, care depășesc adesea 2500 ºC. Această căldură extremă necesită utilizarea unor materiale grele, rezistente la căldură, care pot împiedica eficiența și performanța vehiculului.
Motorul inovator Toyota cu combustie a hidrogenului răcit cu apă abordează aceste provocări.
Citește și: Hidrogenul, combustibilii sintetici și biocombustibilii, alternative la baterii?
Prin circulația apei prin blocul motor și capul cilindrilor, sistemul disipă eficient căldura imensă din camerele de combustie. Acest mecanism de răcire permite utilizarea unor materiale mai ușoare, cum ar fi aluminiul, reducând astfel greutatea totală a vehiculului și îmbunătățind eficiența prin permiterea unor turații mai mari ale motorului.
O altă caracteristică revoluționară a motorului cu apă Toyota este sistemul său dual de injecție, care include atât injecția directă, cât și injecția prin port a hidrogenului.
Acest sistem asigură reglarea optimă a combustiei la toate turațiile motorului. Injecția directă presupune alimentarea cu hidrogen direct în cilindru, obținându-se o combustie completă la turații mai mari ale motorului. Această metodă asigură faptul că o încărcătură de hidrogen mai săracă este furnizată doar atunci când este necesar, maximizând eficiența și reducând emisiile.
Citește și: FOTO „Duba anului” 2025 este electrică, cu pilă pe hidrogen. Plinul în 5 minute și 700 km autonomie
Funcționând la 2500 ºC, motorul răcit cu apă nu numai că suportă temperaturi mai ridicate, dar asigură și o combustie și o eficiență termică mai mare în comparație cu motoarele convenționale pe benzină, care funcționează la aproximativ 600-650 ºC.
Această funcționare la temperaturi ridicate, posibilă datorită sistemului de răcire cu apă, este esențială pentru performanțele superioare ale motorului și pentru beneficiile aduse mediului.
Dezvoltarea unui motor cu combustie care emite zero CO2 poate părea paradoxală, însă motorul pe hidrogen cu răcire cu apă de la Toyota exemplifică surprizele inovatoare pe care le rezervă viitorul mobilității.
Acest motor, menținând în același timp experiența de condus captivantă a unui motor cu combustie tradițional, atinge zero emisii prin utilizarea hidrogenului drept combustibil.
Acest proces de combustie este aproape fără emisii, cu excepția unor cantități infime de ulei de motor ars în timpul funcționării.