Asistăm la un moment istoric pe piața auto. „Meciul” anului 2023 în Europa se dă între Tesla Model Y și Dacia Sandero, două mașini total opuse, care nu au mai nimic în comun.
Dacia a ajuns, practic, mai scumpă decât Renault. Pe hârtie, un Sandero e cu 200 € mai ieftin decât noul Clio. Ambele modele împart, teoretic, aceeași platformă tehnică, dar Sandero beneficiază de versiunea „low-cost” și de mai puțină tehnologie. Nu are degeaba 2* Euro NCAP.
Tehnologiile de asistență la condus oferă beneficii importante, reducând, de exemplu, oboseala la volan și crescând siguranța în trafic, dar pot crea și noi pericole, dacă nu reușesc să mențină un echilibru între gradul de asistare și cel de implicare al șoferului.
Salonul Auto de la Geneva 2020 a fost anulat din cauza coronavirusului, dar organizatorii Car of The Year au decis să nu rateze anunțarea titlului ”Mașina Anului 2020”. Conferința la care nu a participat niciun jurnalist a avut loc la Palexpo și a fost transmisă on-line.
Prezentat la Salonul Auto de la Geneva în martie 2019, noul Renault Clio se bazează pe ADN-ul care a garantat succesul celor patru generații anteriore timp de aproape 30 de ani și pune accentul pe un design reinventat, tehnologii de ultimă oră, siguranță și dotări generoase.