Alegeri prezidențiale LIVE

Vezi rezultatele votului în timp real
Călin Georgescu 22,83 %
Marcel Ciolacu 19,27 %
99,56 %
Elena Lasconi 19,08 %
George Simion 13,89 %
Click aici pentru rezultate complete

EXCLUSIV Cum a ajuns Dacia, practic, mai scumpă decât Renault: Sandero – 14.100 €, Clio – 14.300 €

DE Mircea Neacșu | Actualizat: 03.08.2023 - 14:27
Cum a ajuns Dacia, practic, mai scumpă decât Renault: Sandero – 14.100 €, Clio – 14.300 € - Foto: colaj Newsweek
Cum a ajuns Dacia, practic, mai scumpă decât Renault: Sandero – 14.100 €, Clio – 14.300 € - Foto: colaj Newsweek
Cum a ajuns Dacia, practic, mai scumpă decât Renault: Sandero – 14.100 €, Clio – 14.300 € - Foto: captură ecran
Cum a ajuns Dacia, practic, mai scumpă decât Renault: Sandero – 14.100 €, Clio – 14.300 € - Foto: captură ecran

Dacia a ajuns, practic, mai scumpă decât Renault. Pe hârtie, un Sandero e cu 200 € mai ieftin decât noul Clio. Ambele modele împart, teoretic, aceeași platformă tehnică, dar Sandero beneficiază de versiunea „low-cost” și de mai puțină tehnologie. Nu are degeaba 2* Euro NCAP.

SHARE

Dacia Sandero are un preț de bază de 14.100 €, în momentul de față, iar noul Renault Clio pornește de la 14.300 €. Dar, practic, modelul Dacia e mai scump decât cel al Renault. 

Singurul avantaj al modelului de bază Dacia Sandero este motorul TCe 90, mai puternic, de 90 de cai putere. Clio-ul de bază are motor SCe 65, de 65 de cai putere. În rest, la toate capitolele, tehnologie, dotări, materiale, siguranță, etc, „francezul” e superior. 

Sandero și Clio împart, teoretic, aceeași platformă tehnică CMF-B a Grupului Renault. Dar Sandero beneficiază de versiunea „low-cost” a acesteia și de mai puțină tehnologie. De exemplu, nu degeaba Sandero a primit 2* de siguranță Euro NCAP în 2021, în timp ce vechiul model Clio a luat 5* de siguranță Euro NCAP în 2019. E adevărat, noul Clio nu a fost încă evaluat, fiind abia lansat pe piață, dar se așteaptă tot o notă de siguranță cât mai apropiată de maxim, chiar dacă normele Euro NCAP s-au schimbat recent. 

Citește și: Dacia scrie istorie în Europa. Vânzările, +24% în 2023. Sandero, a 2-a cea mai vândută mașină

Cum a ajuns Dacia, practic, mai scumpă decât Renault. Noul Clio de bază, mult mai bine echipat decât Sandero de bază

Dotări standard Dacia Sandero (selecție):

- Faruri "eco-LED" (faza scurta LED - faza lunga halogen)

- Carcase oglinzi retrovizoare in culoarea caroseriei

- Faruri de zi (DRL) LED tip semnatura luminoasa "Y"

- Media Display: radio, ecran 8", Bluetooth, 4 difuzoare

- Volan imbracat in piele ecologica

- Senzori acustici spate pentru asistenta la parcare

- ABS

- Airbag-uri frontale (sofer si pasager fata)

- Airbag-uri laterale torace (sofer si pasager fata) si cortina

- Sistem de monitorizare presiune pneuri

- Sistem de franare de urgenta automat - interurban

- Oglinzi retrovizoare reglabile electric, cu sistem de dejivrare

- Cruise control

- Aer conditionat cu reglaj manual

Citește și: VIDEO Toate detaliile despre Bigster, Dacia care costă 30.000 €: hibrid de 1.8 litri și 4x4 electric



Dotări standard noul Renault Clio

Clio este un standard în segmentul său de cinci generații. În Franța, de exemplu, este cea mai vândută mașină din toate timpurile – 16 milioane de unități au fost vândute din 1990 până în prezent. Dar Dacia scrie istorie la ora actuală în Europa. Vânzările au crescut cu 24% în 2023. Iar Sandero e a 2-a cea mai vândută mașină. 

Noul Clio este propus în trei versiuni de echipare generoase – Evolution, Techno și Esprit Alpine.

Iar alegerea grupurilor motopropulsoare este cea mai cuprinzătoare din categoria sa, de la SCe 65, cu 65 de cai aspirați, la sisteme hibrid,  bi-fuel (benzină și GPL), benzină sau motorină. Una dintre principalele noutăți ale noului Clio este motorul complet hibrid E-Tech de 145 CP - consum mediu de 4,2 litri/100 km și 95 de grame de CO2 pe km conform protocolului WLTP). Dar, și costă. Clio E-Tech 145 pornește de la 22.800 euro. 

Echiparea de bază Clio Evolution începe de la 14.300 euro (TVA inclus), iar primul motor în gamă este SCe 65 CP. Pe lângă partea frontală complet reproiectată, noul logo Nouvel'R din crom satinat, aflat în centrul grilei și lămpile spate modernizate cu capace transparente (disponibile acum pe toate versiunile), clienții pot alege să se bucure de noile faruri full-LED într-o matrice verticală semi-diamantată, cu până la cinci module de fascicul de înaltă tehnologie. Bara de protecție spate a fost și ea revizuită: pe această versiune de echipare este în culoarea negru mat.

Noul Clio cu motor TCe 90, ca Dacia Sandero de bază (14.100 €), are un preț de pornire de 16.500 euro. 

Citește și: Mașinile Dacia vor avea motoare HORSE, entitatea formată de Renault și Geely

Dotări echipare de bază Clio Evolution (selecție): 

- Afișaj de bord digital  TFT 7'' 

- Funcție replicare smartphone, prin Wi-Fi

- Scaun șofer reglabil pe înălțime    

- Aer condiționat cu reglare manuală                 

- Cheie cu 3 butoane (închis, deschis, portbagaj)                

- Geamuri electrice față, cu impuls 

- Geamuri electrice spate                 

- Oglinzi cu reglaj electric și încălzite, rabatabile electric, cu LED (semnalizare integrată)

- Sistem de frânare cu ABS, protecție pietoni & cicliști      

- Asistență la frânarea de urgență  

- Sistem electronic de control al stabilității (ESP)

- Sistem de asistență la pornirea din rampă (HSA)            

- Cruise Control și limitator de viteză (fără limitator de viteză pe versiunea evolution Sce65)                  

- Asistență la menținerea benzii de rulare (LKA)                 

- Recunoașterea indicatoarelor rutiere (Traffic Sign Recognition)       

- Alertă privind distanța de rulare (DW)

URMĂREŞTE-NE PE GOOGLE NEWS

Google News Urmărește-ne pe Google News
Comentarii 0
Trebuie să fii autentificat pentru a comenta!

Alege abonamentul care ți se potrivește

Print

  • Revista tipărită
  • Acces parțial online
  • Newsletter
  •  
Abonează-te

Digital + Print

  • Revista tipărită
  • Acces total online
  • Acces arhivă
  • Newsletter
Abonează-te

Digital

  • Acces total online
  • Acces arhivă
  • Newsletter
  •  
Abonează-te
Articole și analize exclusive pe care nu trebuie să le ratezi!
Abonează-te