Frigul, se știe, e principalul dușman al bateriilor la drum lung. Iar când acesta se suprapune cu aglomerația din perioada vacanțelor de iarnă, chiar și în Suedia, care se laudă cu o infrastructură bună de încărcare, la stațiile de încărcare se pot forma cozi de kilometri.
Pistoalele stațiilor de încărcare Tesla Supercharger V2, de generație veche, se încing foarte tare pe caniculă și încarcă și de 3 ori mai slab mașinile electrice. Șoferii au inventat „tehnica prosopului ud”, care, aparent, merge, dar producătorul atenționează că e periculoasă.
Chicago a fost lovit de un val de frig extrem, cu temperaturi de până la -30 de grade Celsius, iar proprietarii de mașini electrice sunt disperați. Stau la cozi uriașe la stațiile de încărcare, pentru că bateriile se descarcă repede și se încarcă greu pe frig. Unele au „murit”.
Unei mașini electrice Tesla Model 3 i-a murit bateria la 190.000 km. Automobilul fabricat în 2019 a fost cumpărat second-hand în 2022 și circa un an și jumătate a „muncit” pe Uber, parcurgând zilnic, în medie, 450 de kilometri, cu două încărcări la Supercharger.
S-a terminat cu plinul gratuit de curent, la stațiile de încărcare Supercharger, pentru românii cu mașini electrice Tesla. Începând cu 9 martie 2023, energia electrică se va plăti. Mai mult, tariful va fi dinamic, nu fix, iar lăsarea mașinii în pompă după încărcare va fi taxată.