Un taximetrist a parcurs 700.000 km cu o mașină electrică Tesla Model S în opt ani. Iar specialiștii de la Auto Trader au verificat bateria de înaltă tensiune pentru a vedea cât s-a degradat aceasta și ce autonomie mai oferă față de una nouă. Rezultatul a fost surprinzător.
Românii și-au cumpărat 5.000 de mașini electrice în 2024, dintre care peste 4.100 sunt automobile. Pe primul loc se află, evident, Dacia Spring, cea mai ieftină mașină electrică, dar cel puțin 27 au ales un model de peste 150.000 €.
Mașinile electrice se depreciază mult mai repede decât termicele. Potrivit unui studiu, după 5 ani, o mașină electrică pierde, în medie, până la 50% din valoarea de achiziție, în timp ce deprecierea medie în pentru mașinile pe benzină sau motorină este de sub 40%.
Elon Musk a ieftinit mașinile electrice Tesla Model S și Tesla Model X cu 10.000 $, dar le-a tăiat și din performanțe. Autonomia modelelor botezate „Standard Range” este mai mică cu 20% și ambele mașini ajung mai greu la 100 km/h.
Tesla Inc a anunţat reducerea preţurilor pentru mașinile electrice în Europa, Israel şi Singapore, în speranţa că va reuşi să îşi majoreze volumele de vânzări în pofida încetinirii economiei globale. În România, cel mai ieftin model Tesla pornește de la 41.990 euro, fără Rabla.