Într-o lume în care fiabilitatea bateriilor vehiculelor electrice este adesea criticată, povestea unei Tesla Model S utilizată ca taxi în Marea Britanie ar putea schimba preconcepțiile.
Citește și: Noile taxe UE scumpesc mașinile făcute în China. Dacia Spring – 20.398 €, Tesla Model 3 – 43.109 €
Un taximetrist a parcurs 700.000 km cu o mașină electrică Tesla Model S. Cu cât s-a degradat bateria
După opt ani și aproximativ 700.000 de kilometri parcurși, specialiștii de la Auto Trader au măsurat bateria taxiului Tesla Model S cu aplicația specială Tessie și au constatat că aceasta avea încă 76,9% din capacitatea sa inițială, oferind o autonomie de până la 347 de kilometri, față de 465 km când mașina electrică era nouă, relatează autoplus.fr.
Adică, bateria s-a degradat doar cu 23,1% după aproximativ 700.000 de kilometri.
Citește și: Efectul electrificării: Volkswagen închide uzina istorică de la Bruxelles. Făcea Beetle în anii 1950
„Secretul” șoferului de taxi Tesla pentru limitarea degradării bateriei
Șoferul de taxi a explicat faptul că de multe ori a evitat stațiile de încărcare rapidă, deoarece se știe că, deși sunt convenabile, acestea pun presiune pe bateriile mașinilor electrice din cauza ciclurilor rapide de încărcare.
El a spus că, evident, dacă plecați în călătorii mai lungi cu mașina electrică, stațiile rapide sunt recomandate, dar pentru călătoriile de zi cu zi este bine să optați pentru o încărcare mai lentă, pentru a evita deteriorarea prematură a bateriei mașinii.
Rămâne de văzut dacă această Tesla S este o excepție sau o licărire de speranță pentru o nouă eră a vehiculelor electrice.
Tehnologiile evoluează, materialele se îmbunătățesc, iar producătorii învață din experiența reală.