Potrivit unui studiu, după 5 ani, o mașină electrică pierde, în medie, până la 50% din valoarea de achiziție, în timp ce deprecierea medie pentru mașinile pe benzină sau motorină de aceeași mărime este de sub 40%.
Citește și: STUDIU Mașinile electrice se depreciază mult mai repede decât termicele: -50%, după 5 ani
Iar conform ofertelor postate pe site-urile de vânzări auto, după 8 ani, o mașină electrică se vinde la un preț cu peste 80% mai mic decât cel de achiziție.
Mașina electrică, bani aruncați. Tesla Model S, la vânzare după 8 ani și 160.000 km cu 80% reducere
De exemplu, un elvețian care, în 2016, și-a cumpărat, cu aproape 100.000 euro, o Tesla Model S 85D, de 524 cai putere și cu o baterie de 80 kWh, încearcă să-și vândă mașina acum, după 8 ani și 162.000 km parcurși, cu 18.900 franci elvețieni, adică circa 20.000 euro.
Mașina are reviziile la zi și, din imagini, arată a fi foarte bine întreținută.
Citește și: Electrificare mașinilor include reciclarea. Prima uzină de reciclare directă a bateriilor,în Bavaria
O mașină pe benzină sau diesel echivalentă ca volum, tot din 2016 și cu circa 160.000 km parcurși, de exemplu un BMW Seria 5 sau un Audi 6, cu motor de peste 300 cai, se vinde pe site-urile de specialitate cu circa 30.000 euro, în contextul în care prețul de achiziție la vremea respectivă oscila pe la 70.000-80.000 euro.
Citește și: Mașinile electrice Dacia Spring și Leapmotor T03, excluse de la bonusul ecologic. Sunt Made in China
Mașinile electrice se depreciază mult mai repede decât termicele
Pe măsură ce piața vehiculelor electrice se maturizează, industria auto lucrează încă la înțelegerea formulei de amortizare pentru mașinile alimentate cu baterii.
În medie, la ora actuală, mașinile electrice au o rată de depreciere în 5 ani de 49,1%, potrivit studiului iSeeCars. Iar rata medie de depreciere a industriei este mult mai mică, de 38,8% în 5 ani.
"Mașinile electrice second-hand suferă o depreciere mai mare decât mașinile pe benzină echivalente", a declarat Karl Brauer, analist executiv al iSeeCars, în cadrul studiului.
"Acest tipar va continua până când vehiculele electrice nu vor mai avea nevoie de stimulente consistente pentru a se vinde și până când consumatorii vor căpăta încredere în costurile de exploatare pe termen lung ale acestora", a adăugat Karl Brauer.