Cum frigul și vitezele superioare sunt principalii dușmani ai bateriilor, 24 de mașini electrice „Made in China” au fost testate iarna, în trafic real, cu la viteze medii de 70 km/h și 40 km/h. Doar 11 au reușit să meargă 300 km.
Chinezii de la Xiaomi au dat lovitura cu mașina electrică SU7. „Smartphone-ul pe roți” se vinde așa de bine încât veniturile le-au crescut cu peste 30% în al treilea trimestru din 2024.
O mașină electrică chinezească de familie este mai rapidă pe Nürburgring ca supercar-ul Lamborghini Huracan Performante, de exemplu, și a stabilit noul record pentru un autoturism cu 4 uși. E adevărat, nu e vorba despre un model „normal”, ci de unul nou, modificat.
După i-au copiat pe occidentali, chinezii se copiază între ei. Un producător auto chinez necunoscut pe alte meleaguri, Shandong Yanlu New Energy, a dezvoltat un micro-SUV cu un design copiat de la Xiaomi SU7, prima mașină electrică făcută de un producător de telefoane.
Un Xiaomi SU7, cea mai în vogă mașină electrică chinezească, ia foc din senin. Arde pe avarii. Proprietarul încearcă să intervină cu un stingător, dar bateria de înaltă tensiunea nu prea poate fi stinsă nici de pompieri.