Multe nave își încredințează mărfurile destinate Ucrainei dockerilor români, urmând ca acestea să fie transportate pe cale rutieră sau căi ferate.
Căpitanul navei Tanya, o navă container de la compania franceză CMA CGM, a sosit în Constanța la 22 februarie, urmând să descarce o parte din încărcătură și să-și reia cursul la 24 februarie spre Odesa. Dar a izbucnit războiul și marfa destinată Ucrainei a fost depozitată pe cheiurile Constanței, scrie Le Monde.
Și aceasta nu a fost singura navă care a renunțat să meargă spre Odesa, una dintre țintele bombardamentelor rusești, la 300 de kilometri distanță de Constanța. De la începutul conflictului, alte nave-cargo și-au încredințat mărfurile pentru Ucraina și Moldova docherilor din Constanța.
Steagul ucrainean este arborat pe Primăria orașului de 300.000 de locuitori, unde portul este principalul angajator.
„Marea Neagră este o zonă de confruntare în care Kremlinul vrea să finalizeze ceea ce a început cu anexarea Crimeii în 2014”, declară pentru Le Monde primarul Constanței, Vergil Chițac, fost contraamiral al Marinei Române.
„Însă, pentru forțele NATO, de care aparținem, Constanța este cel mai estic flanc maritim. Peste 2.000 de refugiați ucraineni au ajuns deja în oraș și noi
Trebuie să-i primim cât de bine putem”, declară Vergil Chițac.
Citește și
VIDEO Vladimir Putin, întrerupt ca Ceaușescu, la mitingul de propagandă de la Moscova
OUG privind plafonarea preţurilor la energie electrică şi gaze timp de un an, aprobată în Guvern
Edilul amintește că portul Constanța este înfrățit de 31 de ani cu Odesa, al cărui primar, Gennadi Truhanov, este prietenul său.
„Constanța devine un punct strategic. Asiguratorii maritimi nu s-au înșelat când au catalogat apele din apropierea României ca zone de risc”, a subliniat Chițat, potrivit Le Monde.