Nu au fost raportate alte detalii, dar aeronava a fost menționată în actualizarea zilnică a Statului Major General al Forțelor Armate ale Ucrainei pe Facebook.
Citește și: VIDEO Cum a distrus Ucraina 15 nave rusești de război de 2.000.000.000$ cu drone de 100.000 $?
Citește și: VIDEO Dronă ucraineană păcălește sistemul antiaerian rus de 200.000.000$. Aruncă în aer o rafinărie
Ucraina a dat „daună totală” Moscovei. Un avion de atac Su-34 de 50.000.000 a fost doborât
Citește și: Un avion rusesc Su-34 de 50 milioane $, distrus într-un atac ucrainean de geniu la 1.600 km distanță
În postare se arată: "A fost doborât de un avion Su-34. Una stfel de avion costă 50.000.000 $.
: "Pierderile estimate ale inamicului în ultima zi au fost: 960 de ocupanți ruși, 10 tancuri, 29 de vehicule blindate de luptă, 31 de sisteme de artilerie, 3 vehicule de apărare aeriană, 1 avion Su-34 în regiunea Luhansk, 35 de drone operaționale și tactice, 42 de mașini și 5 unități de echipament special".
Citește și: VIDEO Avionul de luptă invizibil rusesc Su-75 Checkmate nu va zbura niciodată. Materiale ieftine
Sukhoi Su-34 (în limba rusă: Сухой Су-34; denumirea NATO: Fullback) este avionul de vânătoare-bombardament de primă linie al Rusiei.
Misiunea sa principală, așa cum a fost proiectat, este de a lansa bombe ghidate cu laser sau rachete ghidate cu rază lungă de acțiune în lovituri de precizie asupra țintelor terestre, însă poartă, de asemenea, radare avansate și poate fi echipat cu rachete aer-aer moderne, scrie Kyivpost
Su-34 Bombardiere de vânătoare
Rusia a început să primească avioane de vânătoare bimotoare bimotoare Su-34 în 2014. Avionul este modelat după avionul de luptă pentru superioritate aeriană Sukhoi Su-27 Flanker și este destinat operațiunilor de bombardament și război aerian.
Partea din nas a Su-34 a fost modificată pentru a monta un radar avansat, multimodal, cu rețea fazată, cu capacități de urmărire și evitare a terenului. Avionul are un cockpit cu două locuri și o capacitate internă a rezervorului de combustibil mai mare, ceea ce duce la o greutate la decolare mai mare.
Brațul central al cozii a fost modificat pentru a găzdui un radar orientat spre spate. Pilotul și copilotul stau în două scaune de ejecție K-36DM zero/zero din cabina de pilotaj.
Zvezda Research and Production Enterprise Joint Stock Company, cu sediul la Moscova, este furnizorul scaunelor ejectabile. Parametrii de zbor, parametrii operaționali ai unităților aeronavei și informațiile tactice sunt afișate pe ecranele multifuncționale din cabina de pilotaj.