În luna iunie 2015, Nicuşor Constantinescu a fost trimis în judecată de procurorii DNA Constanţa. Conform rechizitoriului, în anul 2011, în cadrul unui proiect finanţat de Programul Operaţional de Cooperare Transfrontalieră România, Consiliul Judeţean Constanţa, prin Nicuşor Constantinescu, a achiziţionat un elicopter în scopul eficientizării activităţii de salvare în cazul situaţiilor de urgenţă din zona de graniţă (judeţul Constanţa, România şi Districtul Dobrich, Bulgaria).
„La data de 29 martie 2013, inculpatul Constantinescu Nicuşor Daniel a atribuit unei societăţi comerciale, în mod nelegal, un contract de achiziţie publică având ca obiect Servicii de operare elicopter multifuncţional, medicalizat, Servicii de transport ocazional şi Servicii de reparare şi întreţinere a elicopterelor, prin încălcarea celor stabilite în caietul de sarcini, în care se prevedea că aparatul de zbor trebuia folosit în cazul acţiunilor de intervenţie în caz de urgenţă, în pofida faptului că SMURD formulase anterior o ofertă privind operarea gratuită, conform scopurilor programului (salvare de vieţi şi intervenţii de urgenţă), a elicopterului respectiv”, au precizat procurorii DNA.
Ce nu se spune în documentele procurorilor este care era acea "societate comercială" căreia "inculpatul Constantinescu Nicuşor Daniel i-a atribuit (...) în mod nelegal, un contract de achiziţie publică având ca obiect Servicii de operare elicopter multifuncţional, medicalizat, Servicii de transport ocazional şi Servicii de reparare şi întreţinere a elicopterelor, prin încălcarea celor stabilite în caietul de sarcini".
Aceasta este Regional Air Services Tuzla, care deține un aerodrom la Tuzla și este deținută de omul de afaceri Dorin Ivașcu. Pentru Ivașcu, premierul Orban (dar și, înaintea sa, ministru de Interne Carmen Dan) era dispus să emită o Hotărâre de Guvern pentru înființarea unui punct de trecere a frontierei.
Pentru această afacere privată, dar mai ales controversată, statul român se obligă să ofere gratuit personalul necesar pentru efectuarea controlului la trecerea frontierei de stat. Conform Hotărârii de Guvern, articolul 2 „Ministerul Afacerilor Interne, prin Inspectoratul General al Poliției de Frontieră Române, Ministerul Sănătății prin Direcția de sănătate publică a județului Constanța, structurile teritoriale ale Ministerului Finanțelor Publice, și ale Ministerului Agriculturii și Dezvoltării Rurale, asigură personalul necesar pentru efectuarea controlului la trecerea frontierei de stat, în condițiile legii”.
Asta în contextul în care statul român se îndatorează masiv pentru a plăti salariile funcționarilor publici, inclusiv ale celor care vor lucra pe Aeroportul Tuzla.
În cele din urmă, HG nu a mai ajuns pe masa Guvernului.
Citește și: HG ciudată pentru un punct de trecere a frontierei pe aeroportul Tuzla
DNA a precizat că la data de 1 iulie 2013, Nicuşor Constantinescu a pus la dispoziţia persoanei juridice elicopterul achiziţionat din fonduri publice, deşi firma respectivă nu a fost niciodată parte semnatară a acordului de parteneriat în baza căruia a fost obţinută finanţarea nerambursabilă şi a fost achiziţionat elicopterul. Astfel, Nicuşor Constantinescu a plătit în mod nelegal din fondurile Consiliului Judeţean Constanţa aproximativ un milion de lei, reprezentând cheltuieli cu serviciile de întreţinere şi operare a elicopterului.
În luna noiembrie 2014, Consiliul Judeţean a transferat acest elicopter Inspectoratului Aviaţiei Civile pentru a fi utilizat de către SMURD. În acel moment, elicopterul avea efectuate aproximativ 180 de ore de zbor.
Pe 15 decembrie 2014, elicopterul s-a prăbușit în lacul Siutghiol iar cele patru persoane aflate la bord - pilotul Petre Corneliu Cătuneanu, copilotul Ginel Claudiu Crăcănel, medicul Laura Vizireanu şi asistenta medicală Gabriela Camelia Harton - au murit.