Simion și Lulea au sifonat 10.000.000 lei bani publici prin firma paravan deținută de un membru AUR

DE Stelian Negrea | Actualizat: 20.11.2024 - 18:35
Simion și Lulea au sifonat 10.000.000 lei bani publici prin firma paravan deținută de un membru AUR - Foto: INQUAM PHOTOS / Călin George
Simion și Lulea au sifonat 10.000.000 lei bani publici prin firma paravan deținută de un membru AUR - Foto: INQUAM PHOTOS / Călin George
SRL unei obscure jurnaliste, Grosu Doina, este folosit de șefii AUR să sifoneze banii de la buget ai AUR. Sursă foto: Facebook
SRL unei obscure jurnaliste, Grosu Doina, este folosit de șefii AUR să sifoneze banii de la buget ai AUR. Sursă foto: Facebook
Simion și Lulea au sifonat 10.000.000 lei bani publici prin firma paravan deținută de un membru AUR - Foto: INQUAM PHOTOS / Călin George
Simion și Lulea au sifonat 10.000.000 lei bani publici prin firma paravan deținută de un membru AUR - Foto: INQUAM PHOTOS / Călin George

Milioane de Euro din campania AUR pentru alegerile europarlamentare au fost utilizați exclusiv de un SRL obscur conectat la șeful acestui partid, George Simion, și apropiatul său, Marius Lulea. Aceeași firmă este folosită și pentru campania prezidențială a lui George Simion.

SHARE

Un SRL obscur deținut la vedere de către o jurnalistă de casă a AUR a fost principalul vehicul prin care au fost direcționat milioanele de Euro primite de acest partid pentru a-și plăti cheltuielile electorale pentru alegerile europarlamentare din acest an.

Documente obținute de Newsweek România dublate de declarațiile foștilor candidați ai AUR arată cum Simion și Lulea folosesc direct banii de campanie ai partidului primiți de la bugetul de stat.

Citește și: VIDEO Simion, conspiraționist: S-au făcut presiuni să nu ajung în SUA. Amenințare la adresa Newsweek

Partidul este o pușculiță pentru cei doi buni prieteni care conduc AUR.

Campania publicitară derulată de firma controlată de către Simion și Lulea a obținut pentru alianța electorală din care făcea parte și AUR 6 locuri de europarlamentari.

Dintre aceștia, primul pe listă, Cristian Terheș, s-a întors deja împotriva practicilor lui Simion, alăturându-se corului care îl acuză pe acesta de fraude masive cu banii partidului.

Toate cheltuielile au trecut prin SRL-ul controlat de Simion și Lulea

Cheltuielile pentru alegerile europarlamentare din iunie au fost direcționate de la centru în partidul AUR chiar de către șeful acestuia, George Simion, și mâna sa dreapta, Marius Lulea, premierul propus de acest partid în cazul în care câștigă alegerile din această toamnă.

Lulea l-a luat pe Simion de pe băncile facultății și l-a făcut director de marketing la cea mai importantă companie a sa, Ideal Proiect Arhitecture & Engineering SRL cea care construiește zeci de vile și apartamente în comuna Tunari din Ilfov.

Conform unui document obținut de Newsweek România, majoritatea covârșitoare a cheltuieililor AUR de la europarlamentare au fost direcționate către DGI Multimedia Design SRL deținută la vedere de către Doina Grosu (fostă Benchea).

Născută în Republica Moldova în urmă cu 31 de ani, Grosu se prezintă drept jurnalistă pe unele site-uri de propagandă ale AUR.

Compania își are acum sediul în comuna Băicoi într-un sediul al șefului AUR din această localitate, Jumolea Constantin, iar “patroana” s-a mutat recent chiar împreună cu acesta din urmă împreună cu care are o relație.

Anterior, a avut domiciliul chiar în localitatea Tunari, pe Intrarea Școlii nr.1. Această comună de lângă București a devenit sediul afacerilor lui Marius Lulea.

Surse multiple din AUR, au confirmat pentru Newsweek România că Grosu Doina este o apropiată a lui George Simion și a lui Marius Lulea: „Sută la sută doamna Grosu este unul din oamenii lui Simion și Lulea. Și mie când am dorit să-mi fac campanie pentru europarlamentare mi-au spus să iau legătura cu această companie a doamnei Grosu pentru a-mi face materialele publcitare”, susține un membru al acestui partid. 

Vezi mai jos documentul cu statutul companiei

De la nivel central, șeful AUR împreună cu bunul său amic Lulea au controlat prin SRL-ul jurnalistei de partid toate cheltuielile pentru candidații AUR.

10 milioane lei de la bugetul de stat, publicitate la TV pentru AUR direcționată de către SRL-ul jurnalistei AUR

Conform unei anexe depuse de AUR la Autoritatea Electorală Permanentă (AEP), DGI Multimedia Design SRL s-a ocupat de difuzarea a sute de materiale de propagandă electorală pe toate posturile TV de știri de la Realitatea Plus până la România TV.

Costurile pentru un minut de difuzare a acestor materiale de propagandă electorală, fie clipuri publicitare cu candidații AUR dar și prezența în diferitele emisiuni de dezbatere electorală, variază de la 2000 Euro/minut până la 5400 Euro/minut.

Firma deținută la vedere de jurnalista AUR a fost cea care a controlat toată publicitatea electorală a acestui partid către anumite televiziuni de știri unde au cumpărat sute de minute pentru a-și prezenta oferta electorală.

Documentul consultat nu specifică exact cât au cheltuit pe fiecare din cele două televiziuni în parte însă audiențențele celor două canale tv de știri ai căror patroni la vedere sau din umbră susțin deschis populismul, demagogia și afinitățile pro ruse ale AUR arată că s-au cheltuit 349.000 Euro pentru 152 de minute pe o televiziune, 406.000 Euro pentru alte 140 de minute în intervale orare de la 07 la 18.00.

101 de spoturi de 30 de secunde în intervalul orar 05-18.00 au fos plătite prin intermeidul SRL-ului de casă al șefilor AUR cu 222.000 Euro.

Cele mai scumpe minute au fost 10 spoturi de un minut difuzate în intervalul 18-24.00 cu 5400 Euro bucata.

În total, 1,83 milioane Euro (9,150.000 lei) au fost direcționate către publicitate electorală doar pentru alegerile europarlamentare din iunie 2024 pe cele două televiziuni de știri prin intermediul SRL-ului obscur controlat de Simion și Lulea.

Vezi mai jos documentul din care reiese cum a cheltuit AUR milioanele de Euro pentru alegerile europarlamentare

Jurnalista lui Simion și Lulea s-a ocupat și de publicitatea online a candidaților AUR

Același SRL, a fost preferat de Simion și Lulea pentru a face publicitate în mediul online candidaților AUR pentru europarlamentare.

Astfel, conform documentului consultat de Newsweek România, DGI Multimedia Design SRL s-a ocupat și de producția și difuzarea și afișarea, în perioada 27 mai-07 iunie 2024, de bannere AUR online pe paginile unor ziare: 400.000 afișări pe site-ul adevărul.ro, 300.000 bannere online pe click.ro, 1.000.000 pe news.ro și 2.000.000 pe cotidianul.ro.

Același SRL a încheiat contracte cu realitatea.net și alte site-uri din țară pentru afisarea de advertoriale, bannere online și pentru producția și difuzarea materialelor de propagandă în presa scrisă.

Citește și: 30 de contracte cu statul pentru firma la care George Simion a fost director. 10.000 € de la poliție

Spre deosebire de cifrele sumelor date pentru reclama la televiziune, aici sumele nu sunt în totalitate făcute publice. Din același document aflăm că au fost plătite prin intermediul aceluiași SRL 152 de advertoriale cu marcaj specific de publicitate electorală cu 750 Euro, un total de 114.000 Euro. Sau alte 20 de advertoriale au fost plătite cu 1000 Euro pe bucată.

Sau că au fost plătite un total de 534.702 de afișări cu un cost de 10 Euro pe 1000 de afișări, un total de 53.470 Euro.

Newsweek România a scris recent AICI că aceeași companie este una din principalii finanțatori ai campaniei prezidențiale a lui George Simion. După același tipar ca la europarlamentare, și acești bani vor fi decontați de la bugetul de stat.

Citește și: EXCLUSIV Unde au ajuns banii de campanie ai AUR. De la Simion la Lulea și la SRL-uri de partid

Patroana SRL-ului fantomă, executată silit pentru datorii mărunte

Înainte să ajungă pușculița favorită pentru cheltuielile de la orice tip de alegeri pentru AUR, Doina Grosu a avut un trecut financiar extrem de precar.

În urmă cu trei ani, când de abia se mutase în comuna Tunari unde-și are cartierul general Marius Lulea, Grosu Doina a fost executată silit pentru o datorie măruntă de 1436,96 lei în contul unei datorii către o instituție de credit.

Executorii judecătorești îi puseseră sechestru inclusiv pe 20% din acțiunile DGI Multimedia Design SRL care a devenit, în câțiva ani, principala companie prin care Simion și Lulea distribuie milioanele de Euro pentru propaganda electorală din banii de la bugetul de stat.

Vezi mai jos decizia instanței pe baza căreia a fost executată silit jurnalista care jonglează cu milioanele pentru campania AUR

În 2021, cifra de afaceri a companiei era de 792.000 lei urmând să crească în 2023 la 1,2 milioane lei. Profitul a fost de circa 200.000 lei pentru fiecare din cei doi ani.

Datele pentru ultra anul electoral 2024 când șefii AUR au mizat masiv pe acest SRL urmează să fie publicate după luna martie a anului viitor.

Același SRL obscur a fost preferat de conducerea AUR să se ocupe de cheltuielile electorale ale celei mai bogate candidate a AUR pentru europarlamentare, Laura Gherasim de la Vaslui.

Pentru care a închiriat echipamente necesare reuniunilor electorale în jumătate din județele României.

Jurnalista patroană s-a mutat în Tunari, fieful afacerilor lui Lulea

Curg acuzațiile la adresa modului cum Simion cheltuie discreționar banii pentru alegeri

O serie de foști membri AUR l-au acuzat direct pe George Simion că cheltuie după bunul plac și la marginea legii subvențiile de la bugetul de stat pentru alegerile la care participă acest partid.

Fostul deputat AUR, Ringo Dămureanu, l-a acuzat pe Simion că a risipit numai puțin de 14 milioane de Euro din subvenția de la buget pentru AUR către firmele de partid care îi sunt apropiate.

Același Dămureanu l-a acuzat pe Simion că  vinde locurile de pe listele pentru alegerile parlamentare ale AUR pe importante sume de bani.

O serie de alți foști membri ai AUR, printre care chiar soția cofondatorului acestui partid, Claudiu Târziu, l-au acuzat pe Simion de atitudini dictatoriale, de faptul că vinde pe sute de mii de Euro locuri pe listele parlamentare și că a impus pe aceste liste foarte multe rude de-ale sale.

Google News Urmărește-ne pe Google News
Comentarii 0
Trebuie să fii autentificat pentru a comenta!

Alege abonamentul care ți se potrivește

Print

  • Revista tipărită
  • Acces parțial online
  • Newsletter
  •  
Abonează-te

Digital + Print

  • Revista tipărită
  • Acces total online
  • Acces arhivă
  • Newsletter
Abonează-te

Digital

  • Acces total online
  • Acces arhivă
  • Newsletter
  •  
Abonează-te
Articole și analize exclusive pe care nu trebuie să le ratezi!
Abonează-te