Una din întrebările lui Bulai către ministerul Transporturilor se intitulează: “De ce se încuie controlorii singuri într-un cupeu când trenul este supraaglomerat?“.
El pornește de la o experiență personală: în mai 2017, aflat în trenul care circula de la București la Suceava, a fost nevoit să stea în picioare, dar a constatat că un compartiment era liber, încuiat și folosit doar de controlorul CFR.
Ministrul Transporturilor de la acel moment, Răzvan Cuc, i-a explicat că acestea sunt reglementările, stabilite din 2005 prin ordin de ministru. Cuc a spus că în acel compartiment sunt depozitate rechizitele trenului, precum și casetele metalice și corespondența.
Iulian Bulai a mai avut și alte interpelări, asemănătoare, către ministerul Transporturilor: a vrut să știe de ce s-a defectat o locomotivă de la trenul cu care călătorea, cât de vechi sunt locomotivele folosite de CFR Călători - 65% aveau, în 2017, o vechime de 35-45 de ani, iar 12% de peste 45 de ani - sau care sunt cele mai mari întârzieri datorate unor defecțiuni ale locomotivelor (peste cinci ore, în 2016-2017).