Grindeanu a scris pe Facebook că astăzi a fost desemnat constructorul pentru modernizarea liniei de cale ferată pe secţiuna Lugoj – Timişoara Est (lotul 2).
”Contractele au ca principal scop creşterea până la 160 de km/h a vitezei de circulaţie a trenurilor de călători şi până la 120 de km/h a trenurilor de marfă. Pentru finalizarea proiectării şi a lucrărilor pe Lotul 2 (Lugoj – Timişoara Est), constructorul spaniol are la dispoziţie 42 de luni, după semnarea contractului”, arată ministrul Transporturilor.
Citește și: MAE a declarat un reprezentant al Ambasadei Rusiei persoana non grata. Acesta a părăsit România
Potrivit lui Grindeanu, valoarea modernizării celor 54,13 km ai acestui lot se ridică la 1,916 miliarde de lei (fără TVA), sumă asigurată prin PNRR.
Citește și: Agenţiei Internaţionale pentru Energie Atomică ar putea vizita centrala de la Zaporojie
Principalele lucrări prevăzute în contract vizează:
- îmbunătăţirea geometriei traseului şi sporirea capacităţii portante a căii pentru a permite circulaţia trenurilor cu viteza de până la 160 km/h;
- modernizarea staţiilor şi haltelor de mişcare, adaptând capacitatea de exploatare la volumul de trafic şi la necesităţile tehnologice;
- modernizarea clădirilor staţiilor de călători, construirea de pasarele şi ridicarea nivelului peroanelor, în conformitate cu standardele europene în vigoare;
- dublarea liniei;
- consolidarea podurilor şi a podeţelor, îmbunătăţirea sistemelor de drenaj, a terenului de fundare şi a terasamentelor;
- ridicarea niveletei căii şi protecţia antierozională a terasamentului de cale ferată în zonele inundabile;
- montarea panourilor fonoabsorbante sau a unor soluţii alternative de reducere a nivelului de zgomot, pe segmentele de cale ferată care străbat localităţi;
- montarea unor instalaţii de centralizare electronică şi introducerea sistemului de siguranţă ERTMS (ETCS nivel 2 + GSM-R);
- modernizarea echipamentului de telecomunicaţii;
- montarea de încălzitoare de macaz pe liniile de primire-expediere, în staţii, în halte de mişcare şi la ramificaţii, pentru a combate efectele înzăpezirii liniei CF, conform News.ro.