După 6 dintre cele 12 etape programate în acest an, Emanuel Gyenes se afla pe locul 3 la Malle Moto, clasă pe care a câștigat-o în 2020. Iar în ziua a 7-a a terminat pe 4 la Malle Moto, păstrându-și locul 3 în clasa sa. La categoria „Moto”, Mani se află pe locul 32 la general.
În etapa a 6-a (Al Qaisumah – Ha’il), organizatorii au decis să scurteze cu 100 de kilometri lungimea probei speciale, tocmai pentru că un număr mult prea mare de concurenți s-a chinuit pe traseul etapei Riyadh – Al Qaisumah. Cu un total de 347 km, proba a fost una predominată de o varientate de dune, fiind extrem de solicitantă pentru concurenții de la Moto și Quad, mai ales la nivelul brațelor.
„Traseul specialei din ziua a 6-a a fost unul foarte solicitant fizic, 90% nisip. Nu am avut un ritm bun în dune, dar așa a fost și anul trecut, am pierdut foarte mult timp în această zonă. În nisip condiția fizică contează foarte mult, și se simte că în ultimele șapte luni nu prea am mers cu motocicleta. Vineri, iarăși mi s-a stricat santinelul. A fost o zonă cu limitare de viteză, unde aveam voie să merg cu 50 de km/h și am intrat cu 85 de km/h. Din păcate, pentru asta am primit o penalizare de două minute. Pentru că nu suna santinelul, a trebuit tot timpul să fiu atent dacă vin mașinile să aibă loc să mă depășească. Ei degeaba apăsau butonul pentru că la mine nu funcționa avertizarea sonoră și tot timpul trebuia să mă uit în spate.
Îmi pare foarte rău de timpul pierdut în a treia zi, când mi-a cedat o cuplă de la rezervorul față și am pierdut foarte mult timp. Mai este încă foarte mult până la sosirea din Jeddah (15 ianuarie), dar eu cred că a doua săptămână nu va fi atât de dificilă ca prima”, a declarat Emanuel Gyenes.
În etapa a 7-a, prima parte a etapei-maraton, în bivuacul din Sakaka, nici concurenții de la clasa Original -Malle Moto- nu și-au putut schimba pneurile, fiind nevoiți să ruleze cu același set și în etapa a 8-a. Așadar, Mani a trebuit să ruleze calculat, astfel încât să reducă din ecartul din clasamentul general, dar să își și menajeze cauciucurile, pentru a fi sigur că va parcurge fără probleme cei 1.446 de kilometri (din care 846 km de probe speciale).
Americanul Ricky Brabec (Honda), deţinătorul titlului, a câştigat duminică cea de-a 7-a etapă a Raliului Dakar 2021 la secţiunea moto, fiind cronometrat cu timpul de 4 ore 37 minute şi 44 secunde, între oraşele Ha'il şi Sakaka din Arabia Saudită, românul Emanuel Gyenes sosind al 35-lea.
La sfârşitul unei curse ultra-strânse, cu o lungime de 737 de kilometri, dintre care 453 km de probe speciale, Brabec i-a devansat pe chilianul Jose Ignacio Cornejo (Honda), cu 2 min 7 sec, şi pe un alt american, Skyler Howes (KTM), cu 2 min 19 sec.
Botswanezul Ross Branch (Yamaha) a suferit un accident spectaculos, dar fără urmări grave la începutul cursei.
Gyenes (KTM) a sosit la o oră, 7 minute şi 55 de secunde după învingător.
Probleme tehnice, pentru singurul echipaj românesc pe 4 roți
Singurul echipaj auto românesc prezent la Raliul Dakar 2021 nu a mai putut lua startul în etapa a şaptea a cursei din Arabia Saudită din cauza unor probleme tehnice, dar Claudiu Barbu şi Marius Lupu ar putea reintra de marţi pe traseul de concurs, însă şansa să mai avanseze în clasament este nulă, potrivit site-ului Federaţiei Române de Automobilism Sportiv.
După ce au ajuns cu bine la jumătatea faimoasei competiţii de anduranţă, cei doi sportivi români au plecat duminică spre cele două etape maraton. Cursa lor a fost oprită însă chiar pe etapa de legătură de 240 de kilometri.
''A apărut o fisură la rampa care arunca benzina sub presiune. Nu am avut cum să o remediem în timp util pentru a lua startul. Am peticit noi cât am putut, am mai mers 60 de kilometri cu full gaz, dar a cedat din nou şi ne-am oprit. Ne expirase şi timpul de start pe proba specială'', a povestit pilotul Claudiu Barbu.
Campionii naţionali de rally raid ar putea reveni în cursă de la etapa a noua, dar numai pentru a puncta în runda stagională.
''Cei doi băieţi ai noştri de la tehnic fac imposibilul pentru ca RZR-ul să fie gata marţi dimineaţa să ia startul pe PS9. Au făcut minuni până acum la Dakar, suntem optimişti că marţi vom fi pe probă'', a mai spus Claudiu Barbu.
Faptul că nu a participat la cele două etape, a şaptea şi a opta, a adus echipajului tricolor câte 66 de ore de penalizare pe zi. ''Practic, singurul obiectiv mai rămâne acela de a ajunge la finiş. Noi am fi vrut să fim la start de azi, dar fiind două etape legate, nu s-a putut. Tot ce mai contează acum este să ajungem totuşi la final, folosindu-ne jokerul'', a conchis pilotul de la Transcarpatic Rally Team.
Înaintea momentului care l-a scos din competiţie, echipajul tricolor se afla pe locul 40 la SSV şi pe locul 47 în topul general al maşinilor uşoare de la Raliul Dakar.
Peterhansel se menţine lider la „Auto”
Stéphane Peterhansel a reușit să-și păstreze Mini-ul JCW Buggy pe prima poziție, dar Nasser Al-Attiyah, pe Toyota, s-a apropiat la mai puțin de cinci minute. Pe locul trei la „Auto” se află campionul en-titre Carlos Sainz, la o distanță de aproximativ 40 de minute de qatariot.