La un an după ce proiectul în valoare de 219 milioane de lei a fost aprobat de Consiliul General, doar două firme au depus oferte.
Primăria urmează să aleagă între autobuze produse în Turcia sau în China. Modelul companiei turcești este făcut în colaborare cu o firmă nemțească. Autobuzul are o capacitate de 90 persoane, atinge o viteză maximă de 75 de kilometri pe oră și trebuie reîncărcat odată la 280 de kilometri.
Autobuzele companiei chinezești au o autonomie de 250 de kilometri și o capacitate de 58 de persoane.
Întrebați ce părere au despre variantele primăriei, călătorii s-au întrebat dacă 100 de autobuze vor face o diferență atât de mare în București, „Nu mi se pare destul, adică nu am schimbat tot de pe liniile de transport. Înnoim și rămânem și cu lucruri vechi... Ideea e că tot e un început, nu putem să începem cu toate deodată, orice mic pas e un început.” De asemenea, consideră că lucrurile chinezești „au fost odată bune”, potrivit Digi24.
Noile autobuze vor circula pe 14 linii. Una dintre linii este 381. Tot pe acest traseu, în anul 2015 , au fost testate timp de 2 luni 2 autobuze electrice ale firmei chinezești care s-au înscris acum la licitație.
„Nu au rezistat decât jumătate din programul unui șofer, de dimineață până la ora 22. Din cauza traficului aglomerat, se consumă mai mult”, spune un șofer.
Unii şoferii de autobuz nu văd cu ochi buni nici achiziţia modelelor turceşti, pentru că, spun ei şi autovehiculele turcoaz, din aceeaşi ţară de origine , au avut numerose defecţiuni.