Valea Oltului, una dintre cele mai aglomerate șosele din România, este închisă total, pe timpul zilei, timp de o lună, până pe 9 august, pentru lucrări la viitoarea Autostradă Sibiu-Pitești.
Măsura a fost luată aproape peste noapte, luându-i prin surprindere pe șoferi și transportatori, și fără măsuri pentru devierea traficului în zonă, ceea ce îi afectează foarte serios pe navetiști.
Citește și: Șeful Dacia, după închiderea DN7 Valea Oltului: 50.000 €, costuri suplimentare săptămânale
Mulți nu mai pot folosi mașina pentru a merge la serviciu și, în loc de 2 ore, pierd 5 ore pe drum cu trenul, trenurile pe ruta Lotru (Brezoi)-Sibiu mergând de două ori mai încet decât în urmă cu 30 de ani.
Viteza medie e de 30-35 km/h pe cei 67 km, din cauza stării liniei ferate.
Bătaie de joc, față de navetiștii de pe Valea Oltului. Pierd 5 ore cu trenul
„Ce putea face Grindeanu "cu trei luni înainte" pe CF Sibiu-Vâlcea.
Poate nu se vede din elicopter, dar incompetența lui Grindeanu consumă 2-3 ore pe zi din timpul fiecărui navetist care nu mai poate folosi DN7 zilele acestea. Distanța Lotru (Brezoi)-Sibiu, care se parcurgea într-o oră pe rutier, se face în 2 ore și 15 minute pe feroviar, din care 15 min se așteaptă în stații deoarece mersul nu a putut fi pregătit din timp și trenurile s-au introdus hei-rup peste noapte.
1. Cu încrucișări mai bune cu trenurile din sens opus s-ar fi câștigat 15 minute la garniturile Regio.
2. Puse trenuri Regio-Expres la ora de navetă (de exemplu intrare și ieșire din schimbul 2 la ora 15:00 în Sibiu). În 1995, acceleratele făceau Lotru-Sibiu într-o oră și 20 min, comparabil cu transportul rutier de azi!
4. Repararea liniilor abătute și a centralizărilor ca să fie posibile încrucișări în mai multe stații.
5. Analiza traficului cadențat. Se putea ajunge la un tren pe oră pe sens. Lipsește materialul rulant dar putea fi pregătită din timp o colaborare cu operatorii privați. De exemplu, câteva automotoare au devenit disponibile prin închiderea liniei diesel Cluj-Oradea care acum se modernizează.
6. Dacă Grindeanu se trezea cu mai mult de 3 luni înainte, ca un mare manager ce se pretinde, se putea asigura că nu sunt restricții de tonaj și puteau introduce trenuri ROLA pentru vehiculele rutiere (mai mici, mai mari) pe calea ferată.
7. Putea de asemenea să deblocheze electrificarea liniilor Râmnicu Vâlcea-Podu Olt (Regionala Craiova) și Podu Olt-Sibiu (Regionala Brașov), ambele licitații de studii de fezabilitate fiind blocate.
8. Legarea comunei Boița la calea ferată cu un pod pietonal provizoriu și înființarea unui punct de oprire la 300 de metri distanță de localitate.
Pe scurt, zona Lotru-Sibiu putea deveni un exemplu de serviciu feroviar de persoane decent, cadențat, în condiții civilizate și cu timpi comparabili cu rutierul măcar la trenurile Regio-Expres.
În loc de asta, improvizația "pe picior" a ministrului va alunga și mai mulți călători de pe șină. Transportul civilizat nu poate fi pregătit de azi pe mâine, ca o ordonanță de urgență.
Extrase din Mersul Trenurilor 1995, timpii acceleratului 232 cu oprire la Câineni (după 56 minute) și Lotru (după 1h 19min). Cam atât ar putea, constructiv, linia”, afirmă specialiștii Asociației Pro Infrastructură, pe Facebook.
Ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu: „Îmi asum acest lucru”
Criticat de șoferi și transporatori pentru restricționarea totală a traficului pe DN7 Valea Oltului, ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu, a declarat că „îmi asum acest lucru”.
"Ştiu că e an electoral şi ştiu că poate 90% dintre oamenii politici ar fi luat decizia să amâne eventuale lucruri care să ducă la un disconfort, dar autostrăzile nu au culoare politică. Şi atât timp cât soluţia este aceasta, dacă vrem să avem autostrăzi, de a restricţiona pe o perioadă de o lună traficul, eu nu ezit, chiar dacă e an electoral şi chiar dacă mulţi mi-au spus că ar fi bine să amânăm, sunt mai importante autostrăzile decât alegerile.
Pentru că au fost destui ani în care probabil că s-a gândit altcumva şi au fost mai importante alte lucruri. Îmi asum acest lucru, pe mine mă interesează să fac autostrăzi în România şi asta fac împreună cu echipa de la CNAIR şi cu toată lumea, cu toate riscurile", a declarat Grindeanu la Curtea de Argeş, unde a verificat stadiul lucrărilor la lotul 4 al autostrăzii Sibiu - Piteşti, potrivit Agerpres.
Oficialul a adăugat că este în continuare deschis la propuneri pentru reducerea impactului măsurii de închidere a circulaţiei pe DN 7.
"Sigur că sunt deschis la propuneri care ar putea îmbunătăţi ceea ce colegii din CNAIR, împreună cu Poliţia Rutieră, cu toată lumea au gândit. Suntem deschişi, doar că, repet, construcţia de autostrăzi în România şi aşa este prea mult întârziată", a precizat Sorin Grindeanu.