Softronic va produce la Craiova locomotive hibrid. O locomotivă ajunge și la 3.000.000 de euro

DE Mona Lazăr | Actualizat: 27.11.2024 - 12:34
Softronic va produce la Craiova locomotive hibrid. O locomotiva ajunge și la 3.000.000 de euro - Inquam Photos / George Călin (Imagine cu rol ilustrativ)
Softronic va produce la Craiova locomotive hibrid. O locomotiva ajunge și la 3.000.000 de euro - Inquam Photos / George Călin (Imagine cu rol ilustrativ)

Producătorul de locomotive electrice din Craiova, Softronic, va deschide o nouă fabrică lângă cea existentă, scopul acesteia fiind de a dota locomotivele cu un sistem de stocare a energiei pe bază de baterii care va înlocui combustia pe diesel.

SHARE

Producătorul de locomotive electrice din Craiova, Softronic, va deschide o nouă fabrică lângă cea existentă, scopul acesteia fiind de a dota locomotivele cu un sistem de stocare a energiei pe bază de baterii care va înlocui combustia pe diesel.

Softronic va produce la Craiova locomotive hibrid. O locomotivă ajunge și la 3.000.000 de euro

„Întrucat tendinţa este de a ne axa pe energie verde şi sisteme de stocare pe baterii, am găsit împreună cu colegii o oportunitate pentru realizarea unui prototip de locomotivă având ca sistem stocarea pe baterii pe partea de energie verde. Cu acest sistem de baterii care va fi implementat, inovat şi dezvoltat pe aceste locomotive nu va mai fi nevoie de combustie diesel pentru a face manevrarea atunci când se asigură mentenanţa lor.

Citește și: Guvernul ia locomotive de 6.600.000 €/bucata. Germania și Suedia, de 3 ori mai ieftin, de la Craiova

Noua fabrică dorim să o construim aici, în Craiova, lângă cea existentă. Valoarea proiectului se ridică la aproape 10 milioane de euro“, a spus Sebastian Ghiţă, directorul comercial al producătorului de locomotive electrice din Craiova, conform gds.ro.

Citește și: Locomotive cu tehnologie „de ultimă oră”, la CFR Călători. Motoarele diesel, echilibrate cu CĂRĂMIZI

„Până în prezent, la Softronic s-au fabricat 90 de locomotive electrice noi“, a precizat Ghiță. Aproape 35 sunt acum folosite de cel mai mare operator feroviar din Europa, şi anume Deutsche Bahn, pentru sucursalele din România, Ungaria şi Slovacia.

Google News Urmărește-ne pe Google News
Comentarii 0
Trebuie să fii autentificat pentru a comenta!

Alege abonamentul care ți se potrivește

Print

  • Revista tipărită
  • Acces parțial online
  • Newsletter
  •  
Abonează-te

Digital + Print

  • Revista tipărită
  • Acces total online
  • Acces arhivă
  • Newsletter
Abonează-te

Digital

  • Acces total online
  • Acces arhivă
  • Newsletter
  •  
Abonează-te
Articole și analize exclusive pe care nu trebuie să le ratezi!
Abonează-te