Guvernul vrea să ia 23 de locomotive electrice noi pentru CFR, capabile să circule cu 160 km/h, de circa 6.600.000 €/bucata. Germania și Suedia, de exemplu, cumpără însă zeci de locomotive românești, făcute la Craiova, cu circa 2,5-3 milioane € bucata. Au specificații similare.
Locomotive cu tehnologie „de ultimă oră”, la CFR Călători. Motoarele diesel sunt echilibrate cu cărămizi, la propriu, de către mecanici, pentru a putea merge cu „monștrii de fier” vechi de peste 40 de ani.
După cum formatele tipărite sunt o raritate în activitatea colegilor lor din vestul Europei, mecanicii de locomotivă cer informatizarea activității lor, desigur cu ajutorul aplicațiilor ce ar trebui create de Informatica Feroviară.
Scandal monstru la sediul ANAF din Constanţa! Rezultatele unei licitaţii pentru vânzarea unor locomotive CFR, ar fi fost scânteia care a încins spiritele în interiorul instituţiei de stat.
CFR ia 16 locomotive franțuzești cu 9 millioane € bucata. Germania și Suedia, de exemplu, cumpără zeci de locomotive românești, făcute la Craiova, cu circa 3 milioane € bucata. Ambele modele de locomotivă pot circula cu o viteză de până la 200 km/h.