Pentru obținerea permisului de conducere categoria B, candidații trebuie să ia examenul la sală și, apoi, să treacă testul de traseu.
Testarea teoretica DRPCIV pentru obținerea permisului auto categoria B este formată din 26 de întrebări, cu câte 3 variante de răspuns fiecare.
Întrebările pot avea unul, două sau toate răspunsurile corete. Iar chestionarul trebuie finalizat în 30 de minute.
Citește și: 5 întrebări din Codul Rutier pentru cei care vor permis, la care și șoferii „bătrâni” greșesc
Pentru a promova examenul la sală pentru categoria B și pentru a avea acces la proba practică, trebuie să răspundeți corect la cel puțin 22 de întrebări.
După 5 răspunsuri greșite, proba teoretică, susținută pe calculator, se oprește automat.
6 întrebări de mecanică greșite des de elevii-șoferi: „Airbag-ul asigură amortizarea trepidațiilor”
1. Airbag-ul asigură:
A: amortizarea rapidă a trepidaţiilor datorate denivelărilor existente pe drumul public;
B: protecţia suplimentară a persoanelor în cazul unui impact puternic al autovehiculului;
C: posibilitatea conducerii relaxate, cu capul sprijinit de aceasta.
Răspuns corect: B
Airbag-ul (perna de aer) are rolul de a proteja pasagerii autovehiculului de lovirea de părțile dure ale interiorului autovehiculului în cazul unui impact puternic datorat accidentelor.
Citește și: VIDEO Cum se dădea examenul auto în anii 1980. Acum, mulți șoferi, chiar și cu experiență, l-ar pica
2. Ce deprindere greşită a conducătorului auto determină frecvent defectarea ambreiajului?
A: coborârea pantelor cu motorul oprit sau aducerea schimbătorului de viteze în punctul mort;
B: rularea cu jocuri mari la pedala de ambreiaj sau la mecanismul de direcţie;
C: aşteptarea la semafor având pedala de ambreiaj apăsată.
Răspuns corect: C
Dacă se ține apăsată pedala de ambreiaj atunci când nu este necesar, arcurile de presiune care împing placa de presiune pe discul de ambreiaj vor fi menținute în tensiune inutil în acea perioadă de timp. În timp, aceasta duce la slabirea arcurilor de compresie și ambreiajul va începe să patineze, adică se va defecta.
3. La folosirea pe termen lung a soluţiilor antigel, trebuie aplicate următoarele reguli:
A: se va urmări întotdeauna nivelul optim al lichidului din vasul de expansiune;
B: după cel mult 3 ani, soluţia antigel va fi complet înlocuită, chiar dacă densitatea acesteia corespunde cerinţelor;
C: se va urmări culoarea lichidului din vasul de expansiune.
Răspuns corect: B
La folosirea pe termen lung a soluţiilor antigel, trebuie ținut cont că după cel mult 3 ani soluţia antigel va fi complet înlocuită, chiar dacă densitatea acesteia corespunde cerinţelor.
4. Cum trebuie să aveți reglat sistemul de lumini pentru circulația pe timp de noapte?
A: astfel încât să vedeți și să fiți văzut, fără a-i stânjeni pe ceilalți participanți la trafic;
B: să vedeți cât mai bine în față, indiferent dacă sunt deranjați ceilalți participanți la trafic cu care vă întersectați;
C: să asigurați, cel puțin, funcționarea farului din partea dreaptă.
Răspuns corect: A
Sistemul de lumini pentru circulaţia pe timp de noapte trebuie reglat în așa fel încât să vedeţi şi să fiţi văzut, fără a-i stânjeni pe ceilalţi participanţi la trafic. Trebuie știut că atunci când aveți o încarcatură mare, mai ales pe partea din spate a autovehiculului, orientarea farurilor se va modifica și lumina acestora îi va orbi pe conducătorii vehiculelor care circulă din sens opus, caz în care lumina farurilor trebuie reglată, majoritatea autovehiculelor având un sistem electric de ajustare care se găsește undeva la îndemana conducătorului.
5. Dacă efortul depus pentru acţionarea volanului este mai mare decât în mod obişnuit, trebuie să verificăm, în primul rând:
A: starea de prindere a volanului pe axul său;
B: presiunea în pneurile punţii din spate;
C: presiunea în pneurile punţii din faţă.
Răspuns corect: C
Dacă efortul depus pentru acţionarea volanului este mai mare decât în mod obişnuit, trebuie să verificăm, în primul rând, presiunea în pneurile punţii din faţă. Cel mai probabil pneurile sunt dezumflate.
6. Aprinderea luminii „martor“ de la bord, care semnalizează funcţionarea generatorului de curent, poate indica:
A. griparea rotorului pompei de apă;
B. ruperea curelei de antrenare a pompei de apă, a ventilatorului şi a alternatorului;
C. scurgeri de electrolit din acumulatori.
Răspuns corect: B
Martorul din bord semnalizează funcționarea defectuasă a generatorului de curent, caz în care acesta nu mai produce curent. Generatorul de curent se numește și alternator. Alternatorul produce curent datorită unei mișcări de rotație care îi este transmisă de la motor prin intermediul unei curele.