A 6-a generație BMW Seria 3 Touring: Când sportivitatea întâlnește noi repere de versatilitate

DE Răzvan Scăeșteanu | Actualizat: 17.06.2019 - 10:31

Înainte de a alege cu ochii închiși un SUV, aruncați o privire și break-urilor. Cea de-a șasea generație BMW Seria 3 Touring stabileşte noi repere pentru plăcerea condusului şi versatilitatea de ultimă generaţie în segmentul premium al clasei medii.

SHARE

În urmă cu 32 de ani, versiunea break a BMW-ului Seria 3 s-a aflat printre pionierii unui nou tip de automobil - sport, spațios, versatil și elegant. Iar de atunci, bavarezii au produs peste 1,7 milioane de unităţi Seria 3 Touring. Acum, cea mai nouă generaţie a modelului sportiv cu cinci uşi combină, mai convingător ca niciodată, calităţile tradiţionale ale Seriei 3 cu niveluri generoase de spaţiu la bord şi un interior care poate fi folosit într-o varietate de moduri și ridică din nou ștacheta.

Ca şi la noul BMW Seria 3 Sedan, design-ul părţii frontale, cu grila BMW mare, farurile duble subţiri şi şorţul faţă elaborat, accentuează poziţia puternică a maşinii. Acest aspect familiar este accentuat suplimentar de canelura atrăgătoare ce se ridică din conturul farurilor şi de prizele de aer cu formă de ”T” orizontală (la automobilele cu specificaţie standard şi la modelele Sport Line/Luxury Line). Farurile LED integrale sunt disponibile standard, în timp ce farurile LED cu funcţii extinse, farurile LED adaptive cu BMW Laserlight pentru fază lungă cu efect antiorbire, cu o rază de acţiune de aproximativ 530 de metri, şi proiectoarele LED de ceaţă sunt disponibile ca opţiuni.

Interacţiunea dintre linia acoperişului şi grafica geamurilor laterale conferă o notă foarte dinamică. Zona umerilor modelată puternic şi bine definită, linia de caracter ce urcă din aripa faţă spre spate şi curba Hofmeister transmit prezenţă sportivă şi intenţia de deplasare spre înainte. Iar sentimentul de clasă al automobilului este mărit de şinele pentru acoperiş şi decoraţiunile din aluminiu pentru montanţii ”B” şi ”C”, dar şi de benzile de aluminiu pentru etanşare din jurul geamurilor laterale. Flancurile urmăresc un model cursiv spre spate, unde un spoiler pronunţat, stopurile LED (cu secţiuni superioare mai închise) şi ţevile de eşapament duble pentru toate variantele de model adaugă o accentuare dinamică suplimentară.

Dimensiunile exterioare ale noului Seria 3 break au crescut în comparaţie cu predecesorul său - cu 76 de milimetri în lungime (la 4.709 mm), cu 16 mm în lăţime (la 1.827 mm) şi cu 11 mm în înălţime (la 1.440 mm). Iar ampatamentul extins cu 41 mm, până la 2.851 mm, şi plusul de 43 mm la ecartamentul faţă (1.587 mm), respectiv de 21 mm la cel spate (1.604 mm) contribuie la manevrabilitatea şi agilitatea automobilului.

Ambianță, ergonomie și funcționalitate premium

Designul cockpit-ului, orientat către conducător, noua grupare de afişare a displayului central şi a panoului de instrumente şi butoanele de control concentrate într-un număr mic de panouri de funcţii aduc o aură sportivă interiorului noului BMW Seria 3 Touring. Specificaţia standard include volan sport cu design nou şi îmbrăcat în piele, cu butoane multifuncţionale, suporturi pentru degete şi aplicaţii galvanizate. Consola centrală înaltă şi designul coordonat al panourilor decorative ale uşilor şi al panoului de instrumente creează sentimentul de cocoon. În acelaşi timp, panoul de instrumente - ce exudă modernitate şi simplitate - vine cu linii orizontale, benzi galvanizate discrete şi alte detalii elegante pentru a prezenta spaţiul şi ambianţa premium ale interiorului.

Scaunele cu design nou îmbunătăţesc nivelurile de confort pe distanţe lungi în interiorul noului BMW Seria 3 Touring. Spaţiul pentru umeri în faţă a crescut semnificativ, iar noul automobil oferă, pentru toate locurile, mai mult spaţiu la nivelul capului decât predecesorul său. Totodată, compartimentul din spate întâmpină pasagerii cu spaţiu pentru picioare suplimentar şi o mai mare uşurinţă la acces. Bancheta poate găzdui trei scaune pentru copii, dintre care două pot fi fixate în punctele de prindere ISOFIX.

Noul BMW Seria 3 Touring dispune standard de operare automată a hayonului. Opţiunea Comfort Access permite deschiderea şi închiderea hands-free. Luneta se deschide separat, aşa cum sunt obişnuiţi clienţii BMW, iar deschiderea sa este mai lată cu 20 de milimetri decât cea a modelului actual. Transportul bagajelor mari şi grele este mai uşor acum datorită compartimentului de încărcare care este mai lat cu până la 112 milimetri, având o deschidere mai înaltă cu 30 mm şi mai lată cu până la 125 mm în secţiunea superioară, dar şi pragului de încărcare uşor coborât (la 616 mm) şi reducerii înălţimii dintre acesta şi podeaua portbagajului de la 35 mm la 8 mm. Există şi o opţiune suplimentară de cârlig de tractare, a cărui extindere şi retragere se face electric.

Portbagajul noului BMW Seria 3 Touring are o capacitate de 500 de litri - cu cinci litri mai mult decât predecesorul - când toate locurile sunt ocupate, iar capacitatea de încărcare primară utilizabilă direct a crescut cu 32 de litri. Volumul portbagajului poate fi mărit la un maximum de 1.500 de litri prin rabatarea spătarului banchetei în raport 40:20:40. De asemenea, opţional, prin apăsarea unui buton, elementele spătarului pot fi scoase din portbagaj. Zona corespunzătoare a butoanelor poate fi găsită în panoul de control cu design nou de pe partea dreaptă a portbagajului. Husa compartimentului de bagaje şi plasa de partajare a portbagajului pot fi transportate în compartimentele create special sub podeaua portbagajului.

Totodată, şinele antiderapante opţionale integrate în podeaua portbagajului sunt o facilitate nouă, care nu se regăseşte la nici unul dintre concurenţii noului BMW Seria 3 Touring. Şinele se extind automat când hayonul este închis şi previn alunecarea bagajelor în timpul călătoriei.

Trei benzinare și trei diesel-uri

Trei motoare pe benzină şi trei versiuni diesel vor fi disponibile de la lansarea noului BMW Seria 3 Touring. BMW M340i xDrive Touring se evidenţiază în mod deosebit prin dinamica dominantă în clasă, graţie motorului pe benzină, cu şase cilindri dispuşi în linie, ce dezvoltă 374 CP. Portofoliul include şi două motoare pe benzină cu patru cilindri, cu puteri de 184 CP (320i Touring) şi 258 CP (330i Touring), un motor diesel cu şase cilindri dispuşi în linie ce dezvoltă 265 CP (330d xDrive Touring) şi două versiuni diesel cu patru cilindri - 150 CP (318d Touring) şi 190 CP (320d Touring).

Motoarele diesel cu patru cilindri ce propulsează BMW 318d Touring şi BMW 320d Touring sunt echipate standard cu cutie de viteze manuală, cu şase trepte, sau opţional cu transmisie Steptronic cu opt trepte (standard la toate celelalte variante de model). Tracţiunea integrală inteligentă - care optimizează distribuţia cuplului - este standard la cele mai puternice motorizări pe benzină şi diesel şi este opţională pentru BMW 330i xDrive Touring şi BMW 320d xDrive Touring. Toate variantele de model îndeplinesc standardul de emisii Euro 6d-TEMP. În 2020, un model BMW Seria 3 Touring cu tren de rulare plug-in hybrid va fi adăugat gamei în premieră.

Agilitate și confort

O creştere notabilă a agilităţii faţă de modelul actual, comportamentul foarte precis şi confortul persuasiv pe distanţe lungi sunt rezultatul unui proces de dezvoltare riguros, orientat spre plăcerea condusului, pentru structura caroseriei şi tehnologia şasiului. Rigiditatea caroseriei noului BMW Seria 3 Touring a fost mărită cu aproximativ 25% în general şi cu până la 50% în anumite zone. Prinderile şasiului sunt şi ele semnificativ mai rigide decât la modelul anterior. În plus, noul BMW Seria 3 Touring are un centru de greutate coborât şi o distribuţie egală (50:50) a maselor. În ciuda dimensiunilor exterioare crescute, numeroaselor suplimentări ale echipării standard, rigidităţii crescute şi proprietăţilor acustice optimizate, automobilul este mai uşor cu până la 10 kilograme decât generaţia actuală, ca modele comparative. Aerodinamica optimizată coboară coeficientul de rezistenţă până la 0,27 (BMW 320d Touring).

Amortizoarele cu răspuns variabil în funcţie de cursă - care fac parte din tehnologia de suspensie standard şi suspensia M Sport opţională - sunt importante pentru crearea unui echilibru între sportivitate şi confort al călătoriei pe care nici un rival nu-l poate egala. Acestea sunt variabile continuu şi reglează progresiv fermitatea amortizorului în funcţie de schimbarea cursei arcului, ceea ce le permite să reducă perceptibil mişcarea caroseriei atunci când se creează vibraţii cauzate de suprafaţa denivelată a drumului sau la abordarea dinamică a virajelor.

Pe lângă suspensia M Sport cu o reducere cu 10 milimetri a gărzii la sol, clienţii pot comanda şi suspensia M adaptivă, cu amortizoare controlate electronic. Cele două variante opţionale de suspensie se pot combina cu direcţia sport variabilă. Iar frânele M Sport, cu etriere fixe cu patru pistoane pe puntea faţă, sunt şi ele disponibile. Etrierele de culoare albastră poartă logo-ul M.

Specificaţia standard pentru noul BMW M340i xDrive Touring include şi diferenţial M Sport, care este disponibil ca opţiune (în combinaţie cu suspensia M Sport sau suspensia M adaptivă) pentru BMW 330i Touring, BMW 330i xDrive Touring şi BMW 330d Touring. Controlată electronic, funcţia de blocare complet variabilă din diferenţialul spate contribuie la îmbunătăţirea semnificativă a tracţiunii, agilităţii, stabilităţii şi manevrabilităţii în viraje.

Google News Urmărește-ne pe Google News
Comentarii 0
Trebuie să fii autentificat pentru a comenta!

Alege abonamentul care ți se potrivește

Print

  • Revista tipărită
  • Acces parțial online
  • Newsletter
  •  
Abonează-te

Digital + Print

  • Revista tipărită
  • Acces total online
  • Acces arhivă
  • Newsletter
Abonează-te

Digital

  • Acces total online
  • Acces arhivă
  • Newsletter
  •  
Abonează-te
Articole și analize exclusive pe care nu trebuie să le ratezi!
Abonează-te