Rezultatele controalelor desfăşurate în trafic nu reflectă starea generală a parcului auto din România, deoarece echipajele mixte RAR-Poliţie opresc pentru verificare doar acele vehicule care sunt susceptibile de a prezenta defecţiuni. Prin urmare, extrapolând, în realitate, numărul pericolelor publice pe roți poate fi mult mai mare, probleme cu frânele putând avea, de exemplu, și o mașină nouă lovită și nereparată corespunzător, iar de poluat poate polua cu mult peste normele admise și un vehicul de doi, trei ani, cu filtrul de particule anulat.
Cele mai multe neconformități au fost constatate la instalația electrică de iluminare-semnalizare (27%), punți, jante, anvelope și suspensie (12%) și la șasiu, cadru și elemente atașate șasiului (10%). De asemenea, neconformități la sistemul de frânare au fost depistate la 4% dintre vehiculele verificate şi în 1,57% din cazuri au fost constatate probleme la sistemul de direcţie.
În urma măsurătorilor efectuate s-a stabilit depăşirea nivelului maxim admis de emisii poluante la 2.579 autovehicule, se arată într-un comunicat al RAR.
Inspectorii au depistat în trafic şi vehicule cu defecțiuni periculoase la sistemele de frânare, direcţie sau la punţi și fuzete. Astfel, în cazul a 3.616 vehicule s-a considerat că acestea prezintă pericol iminent de accident.
În urma controalelor mixte desfăşurate de RAR şi Poliţia Rutieră, pe parcursul anului 2019 au fost aplicate 22.447 de sancțiuni, au fost retrase 17.938 de certificate de înmatriculare, au fost imobilizate 413 vehicule și 113 ITP-uri au fost anulate.