După căderea Cortinei de Fier, în anii 1990, Dacia și Skoda au pornit, e adevărat la o distanță de aproape zece ani, de la aceeași idee, ca brand-uri low-cost. Skoda pentru Volkswagen, Dacia pentru Renault. Inclusiv primii pași au fost aproape identici. După intrarea sub umbrea Vokswagen în 1991, Skoda a produs Favorit / Foreman by Volkswagen, așa cum Dacia a făcut SupeRNova în 2000. Apoi, următoarele modele ale ambelor mărci, Felicia și Solenza, au fost produse în colaborare directă cu noii ”părinți”. Iar drumurile li s-au despărțit.
În 1994, Felicia împărțea deja elemente cu VW Caddy. În 1996, prima generație Octavia avea legături puternice cu VW Golf IV. Și în 2001, primul Superb urca spre Passat. Prin urmare, în 2004, Dacia Logan a avut drum liber și a devenit un sinonim al low-cost-ului, înregistrând succes după succes, iar de-a lungul timpului Dacia a devenit cea mai profitabilă marcă Renault. Chiar a avut un rol important în salvarea francezilor, după criza din 2008.
Dar, să nu uităm, Skoda a plecat ca low-cost-ul Volkswagen până să ajungă să concureze și chiar să pună în dificultate anumite modele ale constructorului german.
Revenind la declarația arogantă a lui Thomas Schäfer la adresa Dacia, aceasta a survenit unor nemulțumiri din sânul Volkswagen, care deplânge concurența din ce în ce mai puternică a modelelor cehești, și afirmațiilor șefului Volkswagen Group Herbert Diess care a tot sugerat că Skoda ar trebui să acorde atenție mai multă modelelor accesibile, unde pierde teren în fața rivalilor francezi și coreeni.
Totuși, Schäfer a admis că Skoda se va orienta și în segmentele entry-level.
”Nu înseamnă că părăsim pozițiile cucerite, nu înseamnă că ar trebui să construim doar mașini ieftine de acum înainte”, a declarat Thomas Schäfer pentru Hospodarske Noviny.