Conform HG 1075/2021, care a fost publicată în Monitorul Oficial și modifică Regulamentul de aplicare a OUG 195/2002 privind circulația pe drumurile publice (Codul Rutier), articolul 118, alineatul (2), ce „recomanda ca la depășirea unei biciclete distanța laterală să fie de minimum 1,5 m”, a fost schimbat.
La depășirea bicicletelor și a trotinetelor electrice, roțile autovehicului trebuie să calce sau să treacă axul drumului, în funcție de viteză
Noul alineat (2) al articolului 118 are umătoarea formulare: „Pentru asigurarea distanței laterale de siguranță, la depășirea unei biciclete sau a unei trotinete electrice conducătorii de autovehicule, altele decât cele care se deplasează pe două roți, realizează această manevră prin trecerea peste marcajul longitudinal de separare a sensurilor de circulație ori de separare a benzilor pe același sens, cu cel puțin jumătate din lățimea autovehiculului atunci când viteza acestuia de deplasare este mai mare de 50 km/h, sau cel puțin prin încălcarea acestor marcaje atunci când viteza de deplasare este de cel mult 50 km/h.”
Citește și: Test TÜV SÜD pentru anvelope All-Season: Michelin CrossClimate2, în pole position
„Victorie la 5-6 luni de la prima discutie cu ministerele si politia.
In sfarsit s-a publicat in monitorul oficial principalul nostru demers (din punctul meu de vedere cel mai important) si anume spatiul de siguranta obligatoriu pentru depasirea biciclistilor.
Nu ni s-a acceptat varianta standard de 1.5m sau 1m, asa cum am insistat si cum au alte state, din motiv ca nu s-ar putea estima clar si ca la contestare cei care incalca aceasta regula au sanse mari de castig chiar daca gresesc.
Astfel s-a ajuns la o varianta aproximativ asemanatoare care are un reper fizic clar si anume axul drumului.
Aceasta schimbare din lege e de fapt o victorie enorma care va salva vietile unora dintre noi.”, a scris pe Facebook Daniel Sărdan, președintele clubului de biciclești Nomad.