Bateria „solid-state” Volkswagen pentru mașini electrice, un succes: degradare de 5% după 500.000 km

DE Răzvan Scăeșteanu | Actualizat: 08.01.2024 - 11:08
Bateria „solid-state” Volkswagen pentru mașini electrice, un succes: degradare de 5% după 500.000 km - Foto: Volkswagen - Imagine cu rol ilustrativ
Bateria „solid-state” Volkswagen pentru mașini electrice, un succes: degradare de 5% după 500.000 km - Foto: Volkswagen - Imagine cu rol ilustrativ

Bateria „solid-state” Volkswagen pentru mașini electrice a încheiat cu succes primul test de anduranță. După 1.000 de cicluri de încărcare, echivalentul a circa 500.000 de kilometri parcurși, celulele în stare solidă s-au degradat doar cu 5%, bateria afișând 95% „viață”.

SHARE

Grupul Volkswagen a dezvăluit că noile celule de baterii cu stare solidă, dezvoltate divizia sa PowerCo în parteneriat cu americanii de la QuantumScape, au prezentat rezultate încurajatoare în cadrul primelor teste de anduranță, înregistrând o autonomie mai mare și o degradare semnificativ mai mică atât față de bateriile litiu-ion existente, cât și față de celulele cu stare solidă făcute de firme concurente.

Citește și: Războiul miliardarilor cu mașini electrice. Tesla lui Musk, detronată de chinezii împinși de Buffett

Bateria „solid-state” Volkswagen pentru mașini electrice, un succes: degradare de 5% după 500.000 km

Bateriile „solid-state”, care utilizează ceramică, polimer sau sticlă ca „separator” în locul electrolitului lichid folosit de bateriile litiu-ion, sunt considerate ca fiind viitorul pentru vehiculele electrice, au făcut un salt semnificativ în dezvoltare în ultimii ani. Se anticipează că această tehnologie va revoluționa eficiența bateriilor, oferind autonomii extinse, timpi de încărcare reduși și caracteristici de siguranță îmbunătățite.

QuantumScape, o companie americană care lucrează la bateriile de ultimă generație pentru mașinile electrice alături de divizia de baterii a Grupului Volkswagen, PowerCo, a obținut o realizare notabilă în progresul acestei tehnologii.

În timpul primelor teste de anduranță efectuate PowerCo în laboratoarele sale din Germania, celulele „solid-state” ale prototipului de baterie „solidă” a VW, proiectată pentru mașini electrice cu autonomie între 500 km și 600 km, au suferit o pierdere minimă de 5% din capacitatea de stocare după mai mult de 1.000 de cicluri de încărcare - echivalentul a 500.000 de kilometri parcurși pe șosea, potrivit Volkswagen.

Citește și: VIDEO Prima mașină electrică Xiaomi atacă direct Porsche Taycan. E desenată de Bangle, ex-BMW

Grupul Volkswagen a precizat că actualele obiective standard ale industriei auto prevăd 700 de cicluri de încărcare și o pierdere maximă a capacității de stocare de 20%.

"Aceste rezultate foarte încurajatoare susțin în mod impresionant potențialul celulei în stare solidă. Rezultatul final al acestei dezvoltări ar putea fi o celulă de baterie care permite autonomii mari, poate fi încărcată foarte rapid și practic nu se învechește.

Suntem convinși de celula cu stare solidă și continuăm să lucrăm la viteză maximă cu partenerul nostru QuantumScape în vederea producției de serie", a declarat Frank Blome, CEO PowerCo.

„Aceste rezultate obținute în urma testelor PowerCo din Grupul Volkswagen arată clar că celulele litiu-metal solide fără anod ale QuantumScape sunt capabile de performanțe excepționale.

Deși mai avem mult de lucru pentru a aduce această tehnologie pe piață, nu cunoaștem nicio altă baterie litiu-metal în format auto care să fi demonstrat o retenție atât de mare a energiei de descărcare pe un număr comparabil de cicluri în condiții similare.

Citește și: UE pregătește norma de poluare Euro 7 pentru vehicule: Standarde pentru frâne, cauciucuri și baterii

Suntem încântați să lucrăm îndeaproape cu Grupul Volkswagen și PowerCo pentru a industrializa această tehnologie și a o aduce pe piață cât mai repede posibil", a afirmat Jagdeep Singh, fondator și CEO QuantumScape.

Bateria „solidă” VW testată este formată din 24 de straturi și, astfel, corespunde deja celulei de serie planificate. Următorul pas pe drumul către producția de serie este acum perfecționarea și extinderea proceselor de fabricație.

 În principiu, conceptul de celule unificate Volkswagen dezvoltat de PowerCo este, de asemenea, potrivit pentru utilizarea tehnologiei celulelor în stare solidă.

Grupul Volkswagen este implicat în QuantumScape din 2012 și este unul dintre principalii investitori în start-up-ul tehnologic.

Google News Urmărește-ne pe Google News
Comentarii 0
Trebuie să fii autentificat pentru a comenta!

Alege abonamentul care ți se potrivește

Print

  • Revista tipărită
  • Acces parțial online
  • Newsletter
  •  
Abonează-te

Digital + Print

  • Revista tipărită
  • Acces total online
  • Acces arhivă
  • Newsletter
Abonează-te

Digital

  • Acces total online
  • Acces arhivă
  • Newsletter
  •  
Abonează-te
Articole și analize exclusive pe care nu trebuie să le ratezi!
Abonează-te