Toate mașinile, indiferent de motor, pe benzină, diesel sau electric, au nevoie de un acumulator de 12 volți pentru a funcționa. Dacă a murit bateria, trucul unui mecanic pentru a porni mașina nu face apel la cabluri de curent, nici la împins, pentru că nu merge totdeauna.
Cu un singur tip de mașină nu rămâi în drum dacă te lasă bateria. Dar, nu mai e la modă. E mai ușor și confortabil să conduci fără ambreiaj.
Renault resuscitează electric legenda R5 Turbo din anii 1980 cu 2 motoare și 540 cai putere. „Hot hatch”-ul care are sistem de propulsie pe 800 V, baterie de 70 kWh și 1.450 kg. Va fi produs în doar 1.980 exemplare și va costa peste 100.000 €.
Unei Dacia Duster i-a explodat bateria. Și nu una aftermarket, ci cea originală. Cauzele pot fi multiple, spun specialiștii, iar șoferii își pot lua anumite măsuri pentru a reduce riscul.
Dai la cheie și electromotorul învârte greu? Se poate să te fi lăsat bateria, dar și că, posibil, mașina „fură” curent. Că există un consumator ce descarcă acumulatorul cât timp vehiculul stă oprit. „Misterul” poate fi elucidat în câteva minute cu un aparat care costă și 40 lei.