Șoferii de Dacia Spring îți stabilesc traseul în funcție de stațiile de încărcare. O șoferiță a vrut să vadă cum ajunge cu mașina electrică de la mare la munte.
Ea a cerut sfaturi de un grup de socializare de pe Facebook.
Cum ajungi cu Dacia Spring de la Mangalia pe Valea Prahovei
”Vreau să-mi duc Spring-ul la munte. Unde îl încarc? Vin de la Mangalia și îl duc pe Valea Prahovei! Multumesc!”, a scris o șoferiță pe grupul Dacia Spring Oficial.
Ceilalți utilizatori s-au grăbit să îi sară în ajutor.
”Vedeți traseul pe Plugshare”, scrie un utilizator.
”O altă variantă este aplicația ABRP... stabiliți acolo exact traseu”, răspunde un altul.
”Chestiile astea trebuiau puse la punct înainte de cumpărarea mașinii sau chiar înainte de decizia de a cumpăra. Unde am să merg cu mașina? există stații acolo? cât e durata de încărcare? ce costuri? Nu mă urc în ea și după ce dau cheie întreb pe FB dacă ajung la Adunații Copăceni sau nu”, comentează răutăcios un alt utilizator.
Alții au venit cu soluții pentru fiecare traseu.
”Ai pe Autostrada Soarelui la Mol stație.. faci 100% acolo.. apoi la intrare în Bucureti ai Mol Pallady și încarci și acolo un pic că o să fii aproape de 0.. te duci la Kaufland Barbu Văcărescu și faci plinul pe cupon.. apoi la Câmpina ai la Rompetrol stație e-Charge și cam asta e.. ai ajuns pe Valea Prahovei”, o îndeamnă un internaut.
Citește și: Frigul, coșmarul șoferilor de mașini electrice. Dacia Spring, autonomie de doar 100 km. Mai merită?
”Varianta 1 cea mai rapidă: plecat cu 100% după care încărcați la Slobozia (Eldrive, Enel, Kaufland) după care mai încarcați la Câmpina (Rompetrol, ETU Polyfazer, Casa Ausburg EVConnect)
Varianta 2 cea mai lungă. 1 Mol Cernavodă, Kaufland Barbu Văcărescu pe cupoane, Câmpina
Eu lucrez în Ploiești și sunt din Medgidia deci fac des traseu ăsta”, a mai spus un șofer de Dacia Spring.
”Apropo cel mai lung traseu a fost Satu Mare - încărcare la Turda - încărcare la Sighișoara și ajuns la Ploiești. 570km cu 2 încărcări pe drum. Nu mă consider nici optimist nici norocos deja cunosc bine limitele mașinii”, a comentat altul
Unii s-au plâns că stau prea mult să încarce.
Citește și: Suma infimă plătită de un șofer de Dacia Spring pe un drum de 420 km. I-a luat o oră să alimenteze
”Nu știu de ce spuneți că stai mult să încarci până la 100% Springul. Doar după 96% scade "drastic" încărcarea, însemnând 12kw, iar la 99% - 6 kw.
De la 20 la 100% stai maxim 1 oră, iar apoi, la următoarea încărcare, nu a încărcat niciodată mai încet.
La mine tot la fel de repede a încărcat de fiecare dată. Și am la activ câteva drumuri lungi. Nu e pentru drumuri lungi, dar dacă ai timp și nu te grăbești, te poți bucura și de ora aceea în care încarci (+ uneori 30 min de așteptare după cel dinainte, dacă e ocupată stația)”, a comentat un șofer.
”Vizavi de drumul Constanța - Valea Prahovei, eu unul aș merge mai liniștit cu Springul pe drumul vechi. Pe vremea asta la 70 - 90 la ora ai 280 autonomie, iar ca să nu o duci în 0 calculezi 240 și ajungi cu 15 - 20%, deci ar trebui căutată stație după 220 de km dacă este în zonă”.
Citește și: Din ce motiv o Dacia Spring s-a aprins ca o torță în mers. „Soția zicea că se aud zgomote infernale”
”Mai bine să încarce la Mol Cernavodă decât pe A2 din 2 motive: e mai la jumătatea drumului și nu mai ajunge cu 0 în București ca să mai intre și la Mol Buc iar 2 prețul la Cernavodă e 2,6 fata de 3,2 pe A2 iar la Spring tot cu 30kw bagă oriunde încarcă”
”La Murfatlar în stația MOL, la Drajna Nouă la București și la Câmpina. Dacă mergi cu 130km/h pe autostradă. Sari peste doua încărcări dacă mergi cu 80.
Eu nu merg cu Springul la drum lung. Entuziasmul o să îți dispară după ce o să vezi ce stres ai la încărcare și cât de des trebuie să o faci dacă mergi normal nu la economie. Să nu uit la stația rapidă încarci până în 80% altfel e nerentabil și ca timp și ca bani”, au fost comentariile internauților.