Sunt mulți șoferi de Dacia Spring care se tem să plece cu mașina electrică la drum lung de teama de a nu rămâne fără curent. Mai mult, unii spun că pentru a avea autonomie o distanță cât mai mare sunt obligați să circule cu viteză redusă ceea ce le atrage antipatia celorlalți participanți la trafic.
Pe grupurile dedicate acestui tip de mașini, șoferii vorbesc despre drumurile cu mașinile electrice. Sunt comentarii pro și contra plecării în călătorie cu acest tip de vehicul.
Ce înseamnă confort la drum lung cu o Dacia Spring. Sfaturile șoferilor cu astfel de mașini electrice
Pe grupul Dacia Spring Oficial, șoferii acestui tip de mașini electrice se plâng de faptul că sunt obligați să circule încet pe drumuri lungi pentru a avea autonomie cât mai mare. Sunt însă și șoferi care spun că ei reușesc să ajungă la destinație circulând cu viteze ”acceptabile”.
”177 Km cu 95%. Mers cu AC always on, muzica, bagaje… și la motor:), 4 persoane. În general cam cu110-115 km/h. Localități 70-90. Mai depășeam melci cu Bmw și Passat.
Eu sunt extrem de mulțumit de range în condițiile în care nu am încurcat pe nimeni încercând să fac economie. Pentru că nu am încercat.
Citește și: Din ce motiv o Dacia Spring s-a aprins ca o torță în mers. „Soția zicea că se aud zgomote infernale”
Dar… concluzie. Pentru drumuri lungi este o mașină potrivită pentru cine are timp de “pierdut” din stație în stație…. Pentru cine poate merge în acest ritm de viteză… pentru cine nu se grăbește.
Cred că următoarea tură voi apela la un motor termic. Încărcarea rapidă consider că a fost o investiție “inteligentă”. O oră și 5 min”, scrie un șofer pe grupul de pe Facebook.
La această postare mulți au comentat despre autonomia și confortul de a merge cu o mașină electrică la drum lung.
”Din experiența mea cu springul, confortul drumului lung se rezumă la maxim 1 încărcare intermediară .... adică pleci full, încarci o dată la ccs la jumătatea drumului și următoarea încărcare o faci la destinație..... la 2 încărcări intermediare apare disconfortul .... am făcut drumuri și scurte și lungi ...”, a explicat o șoferiță.
De ce nu e bine să mergi cu mașina electrică sub viteza legală pe autostrăzi
Sunt mulți care încearcă să aibă autonomie însă încurcă traficul. Circulă prea încet pe autostrăzi, forțându-i și pe ceilalți să meargă încet și astfel să se creeze ambuteiaje.
Citește și: A renunțat la mașina electrică și a revenit, după un an, pe „motorină”. Nu era sigur de autonomie
”Dacă mergeți sub 90 fără un motiv întemeiat, forțați tirurile să vă depășească iar lucrul ăsta este interzis și ilegal pe autostradă.
Vă rog mult să nu mergeți sub 90 pe autostradă dacă nu aveți o problemă tehnică. Caz în care puteți merge încet până la prima parcare sau ieșire pentru a chema o platformă”, scrie un utilizator al grupului.
”Blocați sau îngreunați traficul transportatorilor și puneți în pericol participanții la trafic.
Acum 15 ani, în Germania, cineva mi-a împărtășit un secret înainte de a pleca la drum: "dacă te depășesc camioanele atunci ești o problemă!".
Om fi noi că nație în urmă cu vreo 50 de ani dar totuși, să nu fim nesimțiți! Și încă ceva, legat de autonomie: Le recomand celor care postează poze în care îi minte computerul de bord că vor face 350 de km să se pornească la un drum de 300km fară să aibă soluție de încărcare pe traseu, așa, pentru a trăi experiența”, a comentat un internaut.
Citește și: Cât costă revizia pentru o Dacia Spring, în 2023. Lista prețurilor din marile orașe
”Toate autostrăzile sunt dublate de drumuri naționale pe care limita de viteză este de 90-100. Și mai puțin circulate. Autostrăzile și drumurile expres sunt considerate drumuri de viteză.
Ar fi mai sigur pentru toți participanții la trafic să nu se circule cu 50 pe autostradă. Ar fi și mai sigur și de bun simț să se circule cu 90 pentru ca șoferii de tir să nu fie nevoiți să depășească (ziua este interzis). Ar fi bine să ne gândim puțin și la ceilalți, nu doar la consumul nostru”, a comentat un alt șofer.
”Îi obstrucționezi pe ceilalți cu scopul autonomiei.
Am fost zilele trecute pe A2 și erau două Springuri care mai rău încurcau traficul/ritm de căruță și așa foarte aglomerat.
Dacă tot ieșiți cu Springurile în afară mergeți fraților în ritmul impus de drum.
Și sunt și eu posesor de Spring.
Dar, și de o mașină termică cu care pot să evit deplasări în ritm aberant”, a mai spus un altul.