DS Automobiles își continuă expansiunea. După DS 7 Crossback, DS 3 Crossback și DS 9, DS 4 este cel de-al patrulea model din gamă ce introduce un design avangardist de nouă generație. Modelul este pregătit să intre în luptă cu adversari precum Audi A3 Sportback, BMW Seria 1 și Mercedes A-Klasse.
„DS 4 a fost conceput pentru a redefini liniile segmentului C-Premium. Modelul se adresează clienților atrași de două tipuri de caroserie: noul SUV-coupé aspirațional și berlina compactă tradițională. Ideea de a aborda aceste două segmente a ghidat alegerile designerilor mărcii în fiecare etapă a procesului de design”, a afirmat Marion David, director de produs DS Automobiles.
Iar Thierry Metroz, directorul de design al DS Automobiles, a explicat că „inspirată de conceptul DS Aero Sport Lounge, silueta este unică în segment, cu proporții nemaiîntâlnite. Caroseria este atletică, musculară și compactă, susținută de roți de mari dimensiuni”.
Noul DS 4 are o lățime de referință de 1,83 metri, o lungime compactă de 4,40 metri și o înălțime de 1,47 metri. Iar mașina poate sta pe roți de până la 20 inch. Partea frontală afișează o nouă semnătură luminoasă. Farurile, mai subțiri, propun sistemul DS Matrix LED Vision cu funcție de iluminare direcțională și sunt completate de lumini de zi cu 98 de LED-uri. Grila DS Wings, cu formă tridimensională, se remarcă prin efectul de diamant. Iar capota lungă accentuează latura dinamică a automobilului.
Profilul asociază linii fluide și ascuțite. Mânerele retractabile ale portierelor sunt în concordanță cu aripile cu suprafețe sculptate. Iar raportul caroserie/roți de mari dimensiuni este împrumutat de la conceptul DS Aero Sport Lounge, pentru a afișa o prezență impunătoare.
În spate, linia plafonului se întinde până la luneta puternic înclinată, cu serigrafie emailată, simbol al expertizei recunoscute a mărcii. Rezultatul este o siluetă elegantă și, în același timp, aerodinamică. Aripile spate afișează o musculatură generoasă, cu forme curbe și margini ascuțite, ce pun în valoare montantul „C” cu finisaj negru lucios și emblema DS Automobiles. Blocurile optice spate imită solzii de reptilă, o semnătură luminoasă de nouă generație.
Portbagajul oferă un volum de 430 litri, are funcție de deschidere hands-free și hayon motorizat.
DS 4 Cross și DS 4 Performance Line
Noul DS4 joacă pe mai multe planuri. DS 4 Cross pariază pe percepția vizuală a unui SUV, primind elemente specifice în partea inferioară a parașocurilor și a pragurilor laterale în nuanța negru mat. Cadrul superior al geamurilor laterale de culoare negru lucios, grila de culoare negru lucios, jantele distinctive, barele de plafon și plafonul în culoarea caroseriei completează aspectul premium. DS 4 Cross poate fi dotat opțional cu tehnologia Advanced Traction Control cu Hill Assist Descent Control, pentru o aderență îmbunătățită, cu modurile nisip, zăpadă și noroi. Adică, nu nicio versiune nu dispune de tracțiune integrală.
Pentru cei sensibilizați de tușele sportive, DS 4 Performance Line propune un exterior cu finisaj negru și pachetul Black (DS Wings, bandou între farurile spate, grilă și cadre geamuri laterale), jante negre specifice și un interior exclusiv.
Atmosferă hight tech
Pentru o atmosferă hight tech și relaxare deplină la bord, DS 4 propune un interior digital, fluid și ergonomic. Tehnica „guilloche” (de embosare) Clous de Paris, inspirată de arta fabricării ceasurilor pune în valoare componente precum decorul “sabre” de pe planșa de bord, ce regrupează comenzile aerului condiționat și DS Air (aeratoare invizibile), comenzile ștergătoarelor ce se aliniază cu aeratoarele laterale integrate în portiere și sistemul DS Smart Touch, un ecran tactil de 5 inch asociat cu DS Iris System și DS E-Toggle, comanda compactă pentru transmisia automată, amplasată pe consola centrală.
Interiorul prezintă două zone distincte: o zonă de contact pentru confort și o zonă interactivă pentru diferitele interfețe. Comenzile ștergătoarelor sunt în două culori, pentru o interacțiune cognitivă îmbunătățită. Habitaclul este decorat cu materiale precum pielea, Alcantara, carbonul forjat, lemnul, precum și noi tehnici de tapițerie, ce îmbină rafinamentul și tehnologia.
Scaunele sunt ventilate și au funcție de masaj. Acestea au în compoziția lor o spumă densă, pentru un nivel de confort excepțional. Iar forma de scoică oferă o bază de susținere fără precedent la DS.
Habitaclul lui DS 4 este prevăzut cu un sistem de iluminat ambiental conceput pentru a accentua elementele laterale și a contribui la o stare de bine autentică. Ambianța sonoră este asigurată de un sistem Hi-Fi Focal Electra de 690 Watt cu 14 difuzoare.
Un sistem de purificare a aerului protejează în mod activ habitaclul cu senzori pentru particulele PM2.5 din interior și detectarea poluării din exterior. Aerul ce intră în mașină este optimizat grație unui sistem de filtrare ce purifică aerul interior în numai câteva minute. Calitatea aerului este înregistrată și afișată pe ecranul central.
Experiența de condus autonom de nivelul 2, deja introdusă pe modelele DS 3 Crossback, DS 7 Crossback și DS 9, a primit un update major în cazul noului DS 4, cu DS Drive Assist 2.0. Update-ul adaugă trei noi funcții: depășirea semi-automată, adaptarea vitezei în curbe, anticiparea limitei de viteză.
Volanul este echipat cu senzor de prindere care verifică dacă conducătorul auto este activ, pentru că acesta trebuie să dețină în permanență controlul mașinii.
DS Night Vision este o tehnologie ce permite mărcii să se detașeze de concurență în acest segment, sisteme similare fiind prezente de ani buni, în general, doar pe limuzine precum Mercedes S-Klasse sau BMW Seria 7. O cameră video cu infraroșu, amplasată la nivelul grilei detectează prezența pietonilor și a animalelor în fața vehiculului pe o distanță de până la 200 metri și afișează imaginea pe instrumentarul de bord digital pentru ca șoferul să anticipeze pericolele și să reacționeze în consecință. Un real beneficiu în materie de siguranță ce asigură un condus odihnitor, chiar și pe timp de noapte.
Plug-in hybrid, benzină sau diesel
Noul DS 4 stă pe o nouă versiune a platformei EMP2 a grupului PSA Peugeot Citroen. Modulară, dinamică și sigură, aceasta este capabilă să găzduiască diferite tipuri de motorizări. În versiunea plug-in hybrid, un motor cu patru cilindri ce oferă 180 CP este asociat cu un motor electric de 110 CP, cuplat la cutia de viteze EAT8, pentru o putere combinată de 225 CP. La acestea se adaugă o baterie eficientă, cu celule noi mai compacte și de capacitate mai mare, ce permite o autonomie de peste 50 kilometri în modul zero emisii (mixt, WLTP).
Apoi, clienții vor avea la dispoziție motorizarea pe benzină PureTech, disponibilă în versiuni de 130, 180 și 225 CP, în timp ce oferta diesel va include o unitate BlueHDi de 130 CP. Acestea vor fi toate cuplate la o cutie de viteze automată cu 8 rapoarte. Cutie manuală nu există.