„Fake News” despre șoferii cu mașini de peste 12 ani, demontat de Registrul Auto: Nu le vânăm!

DE Mircea Neacșu | Actualizat: 07.05.2024 - 12:46
„Fake News” despre șoferii cu mașini de peste 12 ani, demontat de Registrul Auto: „RAR nu are tun” - Foto: Facebook/RAR - Imagine cu rol ilustrativ
„Fake News” despre șoferii cu mașini de peste 12 ani, demontat de Registrul Auto: „RAR nu are tun” - Foto: Facebook/RAR - Imagine cu rol ilustrativ
„Fake News” despre șoferii cu mașini de peste 12 ani, demontat de Registrul Auto: „RAR nu are tun” - Foto: Facebook/Registrul Auto Român Oficial
„Fake News” despre șoferii cu mașini de peste 12 ani, demontat de Registrul Auto: „RAR nu are tun” - Foto: Facebook/Registrul Auto Român Oficial

Un „Fake News” despre mașinile mai vechi de 12 ani ale românilor, rostogolit în ultima vreme de mass-media care vânează doar cifre de trafic, este demontat de Registrul Auto Român, care spune că nici nu ia la țintă aceste autovehicule și că nici „nu are tun”.

SHARE

Regulile pentru efectuarea inspecției tehnice periodice (ITP) în vigoare pentru autovehiculele proprietate personală și de firmă nu s-au modificat, afirmă Registrul Auto Român, pe pagina sa de Facebook, demontând astfel un „Fake News” apărut în ultima perioadă în media. 

Noi reguli de inspecție tehnică au apărut doar pentru mașinile Uber, Bolt și de Rent-a-car.

Citește și: Noi reguli de inspecție tehnică, pentru mașinile Uber, Bolt și de Rent-a-car. La cât se face ITP-ul

„Fake News” despre mașinile mai vechi de 12 ani, demontat de Registrul Auto: „RAR nu are tun”

“Registrul Auto Român dă cu tunul într-o categorie de mașini”, “Registrul Auto Român a luat la țintă această categorie de mașini”, “Se schimbă legea pentru cei cu mașini mai vechi de 12 ani”.

Acestea sunt doar câteva dintre titlurile care ar putea da naștere unor confuzii printre deținătorii de vehicule, dar va spunem în premieră că Registrul Auto Român NU ARE TUN.  

Așa cum v-am obișnuit, vă informăm noi atunci când apar modificări legislative care pot viza activitatea RAR în relație cu deținătorii de vehicule”, anunță Registrul Auto Român, pe pagina sa de Facebook. 

Citește și: ITP-ul, Inspecția Tehnică Periodică, costă și peste 200 lei în 2024. Amenda ajunge și 6.600 lei

 

La ce intervale trebuie efectuat ITP-ul la mașini

Orice autovehicul care circulă pe drumurile din România, ca de altfel în toate statele, trebuie să aibă Inspecția Tehnică Periodică (IPT) valabilă.

Aceasta se efectuează de către proprietar sau șofer în funcție de vechimea vehiculului: o dată la 3 ani pentru mașinile noi, o dată la 2 ani pentru mașinile cu o vechime între 3 și 12 ani și anual pentru mașinile de peste 12 ani vechime.

Mașinile de taxi, ride-sharing sau de transport persoane trebuie să facă ITP 2024 la 6 luni, conform normelor în vigoare. 

Acte necesare pentru efectuarea ITP
- Cartea de Identitate a Vehiculului (CIV), în original sau copie, dacă mașina este în leasing;

- Certificatul de înmatriculare al mașinii (talonul) în original;

- Actul de Identitate (CI) al persoanei care se prezintă la ITP;

- Polița RCA a autovehiculului, valabilă

Amenda pentru ITP expirat poate ajunge și 6.600 lei

Conform legislației în vigoare, orice auto vehicul care circulă pe drumurile publice din România este obligat să ITP valabil. Mai mult, la expirarea ITP-ului, se  consideră că înmatricularea vehiculului este suspendată automat.

Amenda pentru ITP expirat variază între 9 și 20 de puncte de amendă. Cum valoarea punctului de amendă este de 165 lei de la 1 ianuarie 2024, asta înseamnă că amenda pentru ITP expirat viariază între 1.485 lei și 3.300 lei. 

În cazul în care înmatricularea vehiculului a fost suspendată, amenda aplicată este de 20 de puncte. Deci, încă 3.300 lei. 

Google News Urmărește-ne pe Google News
Comentarii 0
Trebuie să fii autentificat pentru a comenta!

Alege abonamentul care ți se potrivește

Print

  • Revista tipărită
  • Acces parțial online
  • Newsletter
  •  
Abonează-te

Digital + Print

  • Revista tipărită
  • Acces total online
  • Acces arhivă
  • Newsletter
Abonează-te

Digital

  • Acces total online
  • Acces arhivă
  • Newsletter
  •  
Abonează-te
Articole și analize exclusive pe care nu trebuie să le ratezi!
Abonează-te