CX-30 este cel de-al doilea model creat pe baza liniei de design evoluate Kodo - designul artistic, care are ca sursă estetica tradițională japoneză. Îmbinarea fiecărui element în conformitate cu principiul „less is more” a dus la suprafețe simple și frumoase și a adus un aspect complet original în segmentul crossover-elor compacte.
„Maeștrii japonezi au apreciat întotdeauna simplitatea formei, frumusețea purității (...) Acest lucru i-a inspirat pe designerii noștri să simplifice elementele din spate și să creeze ceva dinamic, dar elegant, restrâns, dar vital. Așa simțim estetica japoneză - o sensibilitate care a creat mașini ce se mișcă prin emoții.”, a declarat Jo Stenuit, directorul de design Mazda Europa.
În ceea ce privește modelul electric MX-30, deși păstrează formele frumoase și lucrate manual ale filosofiei Kodo, stilul acesteia reprezintă o explorare a unei estetici mai moderne, care se concentrează pe valorile și stilurile de viață futuriste.
„Această nouă abordare a dus la un design original care întruchipează evoluția limbajului Kodo (...) Exteriorul este neobișnuit de simplu pentru a sublinia frumusețea sa ca o masă unitară, iar designul cabinei – cu plafonul delimitat și ușile freestyle – întruchipează o senzație de lejeritate și transmite ideea de sustenabilitate pentru elementele din interior. Pe măsură ce începem o eră cu schimbări importante, dorim ca Mazda MX-30 să arate oamenilor că mașinile noastre încă pot oferi plăcerea pură de a conduce”, a explicat designerul șef al Mazda MX-30, Youichi Matsuda.
Sistemul electric Mazda e-Skyactiv dispune de o baterie Litiu-ion de 35,5 kWh și oferă MX-30-ului o autonomie de aproximativ 200 km, suficientă pentru drumurile urbane cotidiene.
Premiile Red Dot obținute de CX-30 și MX-30 se adaugă celor obținute deja de alte modele Kodo Mazda - Mazda3 în 2019, MX-5 RF în 2017, MX-5 soft top, CX-3 și Mazda2 (toate 2015), generația anterioară Mazda3 (2014) și Mazda6 (2013).
„Câștigătorii premiilor Red Dot au dovedit că au creat produse excelente, demne de a fi premiate”, a spus profesorul Dr. Peter Zec, fondator și CEO al Red Dot. „Produsele au câștigat în fața juriului nu numai prin estetica lor, ci și datorită funcționalității lor incomparabile. Cu designurile lor, câștigătorii premiați stabilesc noi standarde în industria lor”, a adăugat acesta.
Lansată în 1955, Red Dot este una dintre cele mai mari competiții de design din lume. Câștigătorii designului de produs, selectați în acest an din 48 de categorii, inclusiv mașini și motociclete, și-au câștigat dreptul de a purta simbolul Red Dot, o emblemă internațională de excelență.