VIDEO Ford Ranger Thunder – 213 ”tunete” de Raptor sub capotă

DE Răzvan Scăeșteanu | Actualizat: 19.05.2020 - 12:06

Pentru a menține aprinsă flacăra celui mai bine vândut pick-up din Europa, Ford a dezvoltat o ediție limitată la 4.500 de exemplare pentru Ford Ranger, botezată Thunder, care are sub capotă motorul diesel Bi-Turbo de 213 cai putere folosit și de pick-up-ul de performanță Raptor.

SHARE

XLT, Limited, Wildtrak, Raptor. Câștigătorul premiului ”Pick-Up-ul Internațional al anului 2020” este disponibil, în cazul arhitecturii cu dublă-cabină și benă, în trei versiuni ”normale” și una extremă, dezvoltată de specialiștii Ford Performance. Ce știe să facă ”RS-ul de off-road” am văzut, anul trecut, la lansarea Raptor-ului în România, iar Wildtrak-ul ne-a arătat ce înseamnă libertatea de mișcare în vacanța de schi de astă iarnă.

Ediția limitată Ranger Thunder se adresează, pe scurt, celor care își doresc mai multă putere decât poate oferi Wildtrak (170 CP), dar nu se gândesc să dea aproape dublu pe Raptor. Astfel, utilitara dispune de motorul diesel EcoBlue Bi-Turbo de 2.0 litri (213 CP și un cuplu de 500 Nm) și de cutia automată cu 10 trepte de pe Raptor, dar, evident, în rest nu are nicio legătură cu modelul de performanță – șasiu modificat, suspensie Fox cu Position Sensitive Damping, sistem de frânare cu etriere cu pistoane duble sau sistem de management al tracțiunii integrale, Terrain Management, cu funcție ”Baja”.

În ceea ce privește design-ul, Ranger Thunder se evidențiază prin culoarea Sea Grey, inserții Ebony Black pe grila frontală, bara de protecție spate, scutul motorul, ramele proiectoarelor de ceață, barele de fixare a încărcăturii din benă și mânerele ușilor, accente roșii îndrăznețe pe grilă și pe barele de fixare a încărcăturii din benă și jante din aliaj negre, de 18 inch. De asemenea, există logo-uri „Thunder” cu efect 3D pe bandourile portierelor față și pe ușa benei.

Farurile și luminile de ceață cu tehnologie LED și contur negru sunt și ele în echiparea standard. Iar Ranger Thunder include și o protecție pentru benă, și un rulou de acoperire a benei negre.

La interior, ediția limitată oferă scaune din piele Ebony, cu broderie roșie „Thunder”, și cusături distinctive pe volan, pe scaune și pe planșa de bord.

Puternicul motor Bi-Turbo EcoBlue de 2.0 litri de pe Ranger Thunder folosește ambele turbocompresoare montate în serie la turații joase, pentru a îmbunătăți nivelul de cuplu și capacitatea de răspuns. Iar la turații înalte, motorul furnizează putere maximă, utilizând doar turbocompresorul mare.

Transmisia automată cu 10 trepte oferă un program de schimbare care se adaptează condițiilor variate de șofat, permițând selectarea angrenajului optim pentru performanță, eficiență și rafinament indiferent de teren. Constructorul creditează Thunder cu un consum mediu ce pornește de la de la 7,8 l/100 km (emisii de CO2 pornind de la 205g/km - NEDC) sau 9,1/100 km și 239g/km (WLTP).

 

 

Google News Urmărește-ne pe Google News
Comentarii 0
Trebuie să fii autentificat pentru a comenta!

Alege abonamentul care ți se potrivește

Print

  • Revista tipărită
  • Acces parțial online
  • Newsletter
  •  
Abonează-te

Digital + Print

  • Revista tipărită
  • Acces total online
  • Acces arhivă
  • Newsletter
Abonează-te

Digital

  • Acces total online
  • Acces arhivă
  • Newsletter
  •  
Abonează-te
Articole și analize exclusive pe care nu trebuie să le ratezi!
Abonează-te