FOTO „Duba anului” 2025 este electrică, cu pilă pe hidrogen. Plinul în 5 minute și 700 km autonomie

DE Răzvan Scăeșteanu | Actualizat: 17.09.2024 - 16:41
„Duba anului” 2025 este electrică, cu pilă pe hidrogen. Plinul în 5 minute și 700 km autonomie - Foto: Renault
„Duba anului” 2025 este electrică, cu pilă pe hidrogen. Plinul în 5 minute și 700 km autonomie - Foto: Renault

„Duba anului” 2025 este electrică, cu pilă pe hidrogen. Sau, mai corect spus, oferă și versiune pe hidrogen, pe lângă cele diesel și cea electrică „clasică”. Plinul cu H2 al autoutilitarei durează circa 5 minute, iar autonomia oficială maximă este 700 km (WLTP).

SHARE

Noul Renault Master a câștigat titlul de „Van of the Year” 2025, după ce a votat în unanimitate de către juriul „International Van Of The Year" (IVOTY), format dintr-un grup de experți din 25 de țări europene. 

Premiul a fost acordat în cadrul unei ceremonii care a avut loc la IAA Transportation din Hanovra, pe 16 septembrie. 

Citește și: Doi coloși auto arată că vehiculele pe hidrogen sunt o alternativă la mașinile electrice „clasice”

„Duba anului” 2025 este electrică, cu pilă pe hidrogen. Plinul în 5 minute și 700 km autonomie

„Juriul IVOTY a fost impresionat de designul complet nou și de nivelul ridicat de inovație și tehnologie dezvoltat pentru noua gamă Master, care vine cu o aerodinamică avansată, grad de utilizare crescut, dar și eficiență, spațiu, siguranță și confort sporite.

Plus faptul că noua sa platformă modulară poate să primească sisteme de propulsie diesel, electrice și cu hidrogen.

Toate atributele au bifat criteriile din programul de premiere. Pregătit pentru viitor”, a declarat Jarlath Sweeney, președintele juriului International Van of the Year 2025.

Designul „Aerovan” și noua platformă multi-energie fac ca noua generație Renault Master să seteze un nou standard pe piață și să fie cel mai eficient vehicul din clasa sa în versiune termică, electrică sau cu hidrogen.

Citește și: VIDEO Trenurile hybrid pe pile cu hidrogen, o nouă alternativă. Electrifică orice linie diesel

Noul Renault Master este al cincilea dintre autoutilitarele mărcii care câștigă acest titlu important, după Renault Master II (IVOTY 1998), Renault Trafic II (IVOTY 2002), Kangoo Z.E (IVOTY 2012) și Kangoo Van III (IVOTY 2022). 

De asemenea, după ce Renault Scenic E-Tech electric a fost votată „Mașina anului” 2024 în februarie, Renault obține acum o dublă, prin titlurile "Mașina anului" și "Autoutilitara anului". 

Ultima dată când marca a câștigat premii în același an la ambele categorii a fost în urmă cu 27 de ani, cu Renault Scenic I și Renault Master II. 

Citește și: Viitorul autoturismelor, între baterii și pile de combustie cu hidrogen

Renault Master H2-Tech, prima utilitară pe hidrogen premiată

Versiunea pe hidrogen a noului Master, H2-Tech, a fost dezvoltată datorită expertizei de pionierat a HYVIA, un joint venture între Grupul Renault și Plug.

Modelul promite cea mai bună autonomie din segmentul van-urilor mari cu emisii zero, cu o autonomie WLTP de 700 de kilometri (în cazul versiunii cu rezervor mare de 9 kg H2. Mai există și o versiune cu rezervor de 7,5 kg H2).

Iar realimentarea, plinul, durează circa 5 minute, timp echivalent cu cel necesar unui vehicul convențional diesel, într-o rețea de stații H2 care se extinde în întreaga Europă.

Arhitectura sistemului de propulsie pe bază de pilă de combustibil pe hidrogen, un fel de micro-centrală electrică mobilă care produce curentul necesar motorului electric al autovehiculului scoțând doar apă pe „eșapament“, este complet integrată în platforma autoutilitarei, păstrând volumul de încărcare și sarcina utilă a versiunilor cu motoare termice.

Google News Urmărește-ne pe Google News
Comentarii 0
Trebuie să fii autentificat pentru a comenta!

Alege abonamentul care ți se potrivește

Print

  • Revista tipărită
  • Acces parțial online
  • Newsletter
  •  
Abonează-te

Digital + Print

  • Revista tipărită
  • Acces total online
  • Acces arhivă
  • Newsletter
Abonează-te

Digital

  • Acces total online
  • Acces arhivă
  • Newsletter
  •  
Abonează-te
Articole și analize exclusive pe care nu trebuie să le ratezi!
Abonează-te