FOTO Marian Ionescu de la Direcția 5 și-a luat „monstru” 4x4 de peste 60.000 € la 60 de ani

DE Mircea Neacșu | Actualizat: 18.04.2023 - 13:19
Marian Ionescu și-a luat Ford Ranger Raptor. - Foto: spynews.ro
Marian Ionescu și-a luat Ford Ranger Raptor. - Foto: spynews.ro
Prima generație Ford Ranger Raptor - Foto: Ford
Prima generație Ford Ranger Raptor - Foto: Ford
Prima generație Ford Ranger Raptor - Foto: Ford
Prima generație Ford Ranger Raptor - Foto: Ford

Marian Ionescu de la Direcția 5 și-a luat „monstru” 4x4 de peste 60.000 € la 60 de ani. Doi prieteni de-ai artistului au rămas uimiți de statura impozantă a pick-up-ului de performanță în parcarea unui centru comercial din București. Practic, poate merge aproape pe oriunde.

SHARE

Dacă în tinerețe Marian Ionescu învârtea femeile pe degete, după ce a întâlnit-o pe Octavia Geamănu, liderul formației Direcția 5 s-a așezat la casa lui. Cunoscuții spun că este un tată model pentru băiețelul lor de șase ani, iar, recent, și-a luat și un pick-up care poate căra toate jucăriile din casă. Dar nu unul obișnuit, ci un „monstru”. O camionetă aleasă, în general, de pasionații de cai putere și adrenalină indiferent dacă drumul este asfaltat, plin de noroaie sau nisipos. 

Marian Ionescu a fost surprins, de curând, de paparazzi spynews.ro, arătându-le „monstrul” unor prieteni. 

Liderul Direcția 5 și cei doi bărbați au stat la povești, iar punctul de atracie a fost clar mașina. Unul dintre bărbați a fost fotografiat în timp ce se uita atent la mașină, în timp ce Marian povestea ceva. Probabil, dădea destalii despre performanțele extrem ale pick-up-ului mai ales în teren accidentat.

Citește și: Ford Ranger Raptor - RS-ul de off-road

Marian Ionescu și-a luat Ford Ranger Raptor

„Monstrul” lui Marian Ionescu de la Direcția 5 nu este altceva decât un pick-up Ford Ranger Raptor, care are un preț de bază de 63.000 de euro, TVA inclusă. Nu ultimul model, care abia și-a făcut apariția pe piața europeană, ci prima generație, care, de exemplu, a intrat și în dotarea Poliției de Frontieră. 

Ford a interpretat pick-up-ul Ranger după rețeta „Focus – Focus RS“ și a ieșit Ranger Raptor, un off-roader dezvoltat pentru aventuri extreme de divizia Ford Performance.

Ranger Raptor pornește de la ideea Ranger-ului normal, dar, ca și Focus-ul RS, nu prea are nicio legătură cu modelul de bază. Seamănă și împarte unele tehnologii, evident.

Însă, începând de la șasiu, totul a fost regândit, ca și cum la ușa Ford Performance ar fi sunat un împătimit de off-road care dorea să-și modifice mașina pentru a participa la un rally-raid de tip Baja. Nu e nicio exagerare.

Citește și: FOTO Fiul lui Rădoi e șeicul străzilor la 18 ani. Are tanc de 450.000€ și propriile șine de tramvai

Raptor are o gardă la sol de 28,3 centimetri (+ 5 cm față de Ranger), ceea ce îi permite să treacă printr-un vad de până la 85 de centimetri adâncime.

Caroseria e mai lată cu cinci centimetri decât cea a gamei Ranger Double Cab. Iar unghiurile de atac și de degajare sunt și ele mai generoase, de 32,5 grade și, respectiv, 24 de grade.

Amortizoarele Fox, cu Position Sensitive Damping, sunt dublate de brațe de control din aluminiu și permit forțe mai mari de amortizare în condiții extreme.

Cursa amortizoarelor față este mai mare cu 32%, iar cea a amortizoarelor spate, cu 18%, față de Ranger-ul normal.

Sistemul de frânare de pe puntea față al Raptor-ului beneficiază de etriere cu pistoane duble și de discuri ventilate cu dimensiunea de 332 de milimetri. Iar pe spate are tot discuri de 332 de milimetri.

ADN-ul Ford Performance este prezent peste tot la interior: scaunele profilate, construite special pentru off-road la viteze înalte, care oferă sprijin lateral și confort de top cu ajutorul unei perne cu două niveluri de fermitate și a materialelor care îmbunătățesc nivelul de aderență al șezutului, cusături albastre și inserțiile din piele și, de exemplu, volan sport exclusiv, cu clapete de schimbare a treptelor de viteză din magneziu, ca în motorsport.

Prima generație Ranger Raptor, ca cea a lui Marian Ionescu de la Direcția 5, are sub capotă un motor diesel EcoBlue Bi-Turbo de 2.0 litri, are dezvoltă 213 de cai putere și un cuplu de 500 Nm, cuplat la o cutie automată cu zece trepte și un sistem Terrain Management, optimizat tot de specialiștii Ford Performance, cu șase moduri de rulare (Normal, Sport, Grass/Gravel/Snow, Mud/Sand, Rock și Baja – performanțe off-road la viteze ridicate).

Google News Urmărește-ne pe Google News
Comentarii 0
Trebuie să fii autentificat pentru a comenta!

Alege abonamentul care ți se potrivește

Print

  • Revista tipărită
  • Acces parțial online
  • Newsletter
  •  
Abonează-te

Digital + Print

  • Revista tipărită
  • Acces total online
  • Acces arhivă
  • Newsletter
Abonează-te

Digital

  • Acces total online
  • Acces arhivă
  • Newsletter
  •  
Abonează-te
Articole și analize exclusive pe care nu trebuie să le ratezi!
Abonează-te