Chinezii par hotărâți să câștige cu orice preț bătălia mașinilor electrice în Europa. Dacă privim, de exemplu, „Top 20 cele mai vândute mașini electrice, inclusiv plug-in hybrid, la nivel mondial“ din septembrie 2023, observăm că „Top 10“ este dominat de automobile chinezești. Tesla Model Y este pe locul unu și Tesla Model 3 pe locul opt. În rest, doar BYD și GAC.
Sigur, deocamdată, raportată la întreaga piață auto europeană, cota mașinilor „Made in China“ e încă destul de mică, de 8%. Dar a crescut rapid și, potrivit oficialilor europeni, ar putea ajunge la 15% în 2025, având în vedere că prețurile mașinilor electrice făcute în China sunt cu aproximativ 20%-30% mai mici decât ale celor produse pe „bătrânul continent“.
Citește și: „Surpriză”, la Car of the Year 2024. O mașină electrică chinezească, pe lista celor 7 finaliste
Producătorul chinez de mașini electrice BYD „atacă” Europa. Și-a luat vapor cu 7.000 „locuri” pe GNL
Pe 9 ianuarie 2024, primul vapor de transport mașini de tip "roll-off" al constructorului chinez de mașini electrice BYD, BYD Explorer No. 1, a fost livrat și a plecat din Yantai, Shandong.
Cargobotul de mașini cu 7.000 de locuri, construit de CIMC Raffles, o filială a CIMC Group, a fost încredințat companiei internaționale de transport maritim Zodiac Maritime și este închiriat exclusiv BYD, informează carnewschina.com.
Cu o lungime totală de 199,9 metri, o lățime de 38 de metri, un pescaj de 8,6 metri, o viteză de croazieră 19 noduri și o capacitate de încărcare de 7.000 de vehicule, BYD Explorer No. 1 se pregătește acum pentru prima sa călătorie. Destinația? Europa.
Citește și: Marile companii auto din Vest nu fac față Chinei care „inundă” piața europeană cu mașini ieftine
În ceea ce privește propulsia, nava este echipată cu două seturi de rezervoare de stocare de GNL de tip C. Utilizând gazul natural lichefiat (GNL) ca principal combustibil pentru motorul principal și generatoare, nava se mândrește astfel cu caracteristici ecologice, reducând semnificativ emisiile de oxizi de azot și de sulf. Are autonomie maximă de croazieră de 15.800 de mile marine.
Ce planuri de export are producătorul chinez de mașini electrice BYD
Incursiunea BYD în sectorul maritim a devenit publică în luna decembrie 2023. Compania și-a confirmat planurile de achiziție de nave, dezvăluind închirierea a două nave de transport de tip „roll-on/roll-off” („ro-ro”) din Yantai, Shandong, cu livrare preconizată în 2024.
Dar rapoarte din luna octombrie 2023 au arătat intenții mai ample ale BYD, citând surse potrivit cărora o filială a BYD urmărea să comande opt nave „ro-ro”, capabile să transporte 7.700 de vehicule fiecare, la un șantier naval din Yantai.
Costul total estimat al acestei ambițioase întreprinderi era de aproape 5 miliarde de yuani (aproximativ 700 de milioane de euro). Șase nave ar fi fost confirmate pentru construcție, iar celelalte două au fost desemnate ca fiind comenzi opționale. La acel moment, BYD a ales să nu răspundă direct la aceste informații.