Nostalgicii și pasionații de mașini pot încă găsi pe piață modele Aro din seria 240 aproape noi, cu până la 3.000 de kilometri parcurși.
„Secretul” mașinilor Aro 240, cu motor de Câmpulung sau Brașov, aproape noi? Au fost în dotarea Armatei Române, scoase la licitație în loturi și cumpărate pentru a fi revândute în câștig.
Citește și: FOTO Apariție epocală: A fost găsit și recondiționat primul Aro 24 fabricat la Câmpulung în 1969
Foto: Primul Aro 24 fabricat la Câmpulung în 1969 - Foto: Facebook/Traian Surcel
Ți-ai lua acum un Aro 240 nou, cu motor de Câmpulung sau Brașov? Există, și prețul e accesibil
Un român a scos la vânzare, de exemplu, 15 modele Aro 243, aproape noi și bine conservate, care au aparținut Armatei.
„Aro de armată, de vânzare
Vând 15 ARO noi fără gram de rugina cu km între 1000-3000 motoare Câmpulung și Brasov fabricate între ani 85-92
Prețul începe de la 4500€ - 6500 €bucata. In permanenta au stat in remiza fără ploaie ,soare etc.
Pentru înmatriculare se eliberează factura de la armata ,fiscal , radierea din circulație de la armata , contract vanzare -cumpărare . Se vând la bucata”, este anunțul postat recent de acesta pe grupul de Facebook „ARO DACIA ROMAN”.
Citește și: VIDEO ARO 244, „tractorul” legumicultorilor. Trage 3 remorci pline ochi, niciun SUV nou n-ar putea
Aro 240 a apărut oficial în anul 1972
Seria Aro 24 a apărut oficial în anul 1972, inginerii români inspirându-se după Fiat Campagnola.
Primul model al seriei a fost 240, un model decapotabil, cu 2 usi și prelata, suspensie independenta pe puntea față, cutie de viteze cu 4 trepte, cutie transfer, tracțiune integrală, motor pe benzină de 2500 cmc și 75 cai putere.
Exporturile au început după anul 1973, însă modelele de export aveau alte motoare pentru a corespunde normelor de poluare.
Citește și: FOTO Aro 304 Cabrio, limuzina tip „Papamobil” în care lui Ceaușescu i-a fost frică să se urce
În anul 1975 este lansat modelul 241, un model decapotabil cu 4 usi, apoi modelul 243, cu caroserie spate complet închisă, asemănător cu 240. Acest model avea opțional geamuri și avea în total 8 locuri sau perete despărțitor și spațiu pentru marfă.
În anii 1976-1977 sunt lansate modelele 244, cu 5 uși, și 320, o camionetă bazată pe un șasiu alungit de Aro 24.
În 1977, Aro 244 a apărut cu un motor pe benzină de 2.5 litri și 75 cai putere. Iar în 1978 a primit motorul diesel „de Brașov”, D127, cu o cilindree de 3.1 litri și 68 cai putere. Diesel-ul „de Câmpulung”, D27, a intrat în gamă abia în 1985, avea 2.6 litri și 69 cai putere.
În anul 1985, se introduce cutia de viteze în 5 trepte pe Aro 24, precum și, opțional, sistem de frânare cu discuri pe puntea față.
În anul 1985 este lansat și motorul diesel de Câmpulung, D27, cu o capacitate de 2,6 litri și 69 cai putere, dar acest motor nu a fost foarte apreciat deoarece avea probleme de pornire pe timp de iarnă.
Ultimul Aro 24 a ieșit pe poarta fabricii din Câmpulung în 2006.