Conceptul HabaNiro este un SUV compact 100% electric, cu un design îndrăzneț și fantezist, dotări high-tech și o autonomie de peste 480 de kilometri.
Cu o capotă față scurtă, aripi proeminente, portiere cu deschidere tip ”fluture” și jante de 20 de inch cu design robust, HabaNiro emană creativitate, forță și versatilitate, fie că te afli în drum spre mall, spre o întâlnire de afaceri, sau în căutarea unei zone de pescuit îndepărtate.
Designul conceptului cu o lungime de 4.430 mm, o înălțime de 1.600 mm și o lățime de 1.955 mm este definit de interacțiunea energetică dintre învelișul de protecție gri metallic, care acoperă aripile față și se extinde pe partea laterală a caroseriei, și panoul de aer "Lava Red" luminos, care marchează montantul ”C” și se extinde pe plafon. Aceste două elemente creează o energie vibrantă și o postură înclinată spre înainte, care sugerează că HabaNiro este gata de lansare. Această energie latentă care curge înspre partea din față este întărită de linia unică, elegantă, care se desfășoară în jurul părții frontale, se extinde către partea laterală și se termină în mod dinamic pe roțile din spate.
Calandrul lui HabaNiro aduce cu botul unui rechin, completat cu un spațiu subțire plin de „dinți” din aluminiu, de culoare negru lucios, similar cu lamelele de răcire regăsite pe echipamentele electronice de ultimă generație.
Arhitectura șasiului EV a permis ca roțile să fie împinse către colțurile automobilului, oferind astfel conceptului HabaNiro o prezență stabilă și sigură. Scutul de protecție din aluminiu satinat, cârligul de remorcare din aluminiu finisat, accentele din aluminiu de culoare ”Lava Red” și logo-ul HabaNiro embosat completează aspectul luxos, dar sugerează și atitudinea gata de aventură a automobilului. Luminile de zi care pulsează ca bătăile inimii anunță energia animată a conceptului HabaNiro spunând, parcă, ”Sunt viu”.
Interior și funcționalități high-tech
Deschiderea ca o foarfecă a celor patru uși tip „fluture” ale conceptului HabaNiro indică viitorul designului auto interior în viziunea coreenilor. Interiorul modern și aerisit, fără ecrane dreptunghiulare și butoane clasice, de culoare ”Lava Red”, sugerează pasiune și vibrație. Iar scaunele din față cu tapițerie de tip bouclé, care par să plutească în interiorul cabinei spațioase, dau o notă aparte conceptului. În plus, HabaNiro prezintă un sistem Head-Up Display (HUD) care se întinde pe toată lățimea parbrizu, controlat de un panou de comandă acrilic concav ce dispune de un display touchscreen interactiv. Sistemul Technical Option Sharing Sistem (TOSS) permite utilizatorilor să gliseze și să mute diferitele opțiuni ale display-ului HUD ca și cum ar muta piesele de șah.
Pasagerii conceptului HabaNiro stau confortabil datorită unui sistem perimetral de ventilație (PVS) care, uniform și în liniște, suflă o perdea de aer în întreaga cabină. Podeaua cu o strălucire ușoară și design geometric îndrăzneț crează un efect de mișcare care se reflectă pe suprafețele întregii cabine. Sistemul Lighting Color Effect (LCE) poate fi ajustat, iar nuanța poate fi modificată pentru a influența starea de spirit a mediului interior.
Când este activat sistemul temporar de conducere autonomă de nivel 5 al conceptului HabaNiro, volanul și panoul de bord se retrag pentru a oferi mai mult spațiu ocupanților din față. Elementele media sau alte modalități de divertisment, cum ar fi filmele pot fi afișate pe sistemul video HUD full-width.
HabaNiro oferă noul sistem Kia R.E.A.D (Real-time Emotion Adaptive Driving - Conducerea adaptativă în timp real bazată pe emoție) prezentat la începutul acestui an la CES 2019 (Consumer Electronics Show). Sistemul R.E.A.D. poate optimiza și personaliza spațiul interior al cabinei unui automobil prin analizarea în timp real a stării emoționale a șoferului cu ajutorul tehnologiei de recunoaștere a semnalelor bio bazate pe inteligența artificială. Tehnologia monitorizează starea emoțională a șoferului și adaptează apoi mediul interior conform evaluării sale - potențial modificând condițiile legate de simțurile umane din cabină, creând astfel o experiență de mobilitate mai plăcută.
Sistemul R.E.A.D. activează de asemenea, sistemul de urmărire vizuală Eye Tracking System (ETS) al conceptului HabaNiro, cu funcția de vedere în spate oferită de un display video de 180°. Sistemul folosește inteligența emoțională bazată pe inteligența artificială pentru a monitoriza când șoferul se uită în partea de sus a parbrizului, acolo unde se află în mod tradițional oglinda retrovizoare convențională. Sistemul AI simte imediat nevoia șoferului de a vedea în spatele automobilului și activează instant afișajul video de 180° pentru vederea în spate.