Datele Asociației Constructorilor Europeni de Automobile (ACEA) arată că vânzările de mașini noi merg cu frâna trasă în 2024 în UE.
După două luni de scăderi abrupte, de -18,3% și -6,1%, octombrie a fost ușor pozitivă (+1,1%). Iar cifrele din primele 10 luni arată o creștere de doar 0,7%, față de aceeași perioadă din 2023. Vânzările de mașinile electrice au scăzut cu 4,9%, cele de mașini plug-in hybrid cu 7,9%, cele de mașini pe benzină cu 4,7% și cele de mașini diesel cu 10,8%, față de intervalul ianuarie-octombrie 2023. De crescut, au crescut doar vânzările de hybrid (+19,8%).
Citește și: Vânzările de mașini merg cu frâna trasă în UE: +0,7% la 10 luni. Mașinile electrice, -4,9%. România?
Evoluție interesantă pe piața auto UE: BMW, în Top 5 cele mai vândute mărci. A bătut Renault
În acest context amestecat și pe fondul crizei în care a intrat industria auto europeană pe fondul costurilor electrificării, care, în ultimii 2-3 ani, a contribuit din plin la creșterea prețurilor mașinilor și la o oarecare uniformizare „trans-clase” a acestora, având în vedere că, procentual, modelele premimum s-au scumpit mai puțin decât cele de volum, mărcilor premium fiindu-le, se pare, mai ușor să disipe costurile (de exemplu, un Renault Rafale bine echipat ajunge să coste aproape cât un BMW X3 de bază sau o Dacia Duster Hybrid e doar cu vreo 3.000 euro mai ieftină decât un Ford Kuga Hybrid), BMW, un brand premium, a bătut Renault și se află pe locul 4 în Top 5 cele mai vândute mărci în primele 10 luni din 2024.
Citește și: Mașinile hybrid, plug-in hybrid și mild-hybrid, în mare vogă după 125 de ani
Concret, cea mai vândută marcă auto din UE în intervalul ianuarie - octombrie 2024 a fost Volkswagen, cu 965.859 unități.
Pe locul 2, s-a aflat Toyota, cu 661.257 unități, iar ultima treaptă a podiumului a fost ocupată de Skoda, cu 542.551 unități.
Apoi, surpriză. Locul 4 e ocupat de BMW, cu 509.765 unități, care a acumulat o creștere a vânzărilor cu 7,3% în primele 10 luni din 2024, iar Renault, marcă de volum, se află pe 5, cu 509.403 unități, potrivit datelor ACEA.
Citește și: Punct de cotitură? Două mașini electrice premium, mai „ieftine” decât modelele pe benzină și diesel
Evident, cu aceste cifre, bavarezii conduc detașat clasamentul celor mai vândute mărci premium în UE. Mercedes-Benz se află pe locul 2, cu 450.803 unități, și Audi pe 3, cu 433.772 unități.