Ministrul Transporturilor din Germania, Volker Wissing avertizează că noile norme de poluare introduse la nivelul Uniunii Europene vor scoate din circulație motorizările diesel cu emisii euro 5 și euro 6 în decurs de doi ani.
Citește și: Mercedes-ul „Cobra” era să falimenteze producătorul. Un taxi 240D a făcut 7.000.000 km și încă merge
Ministrul german al Transporturilor a trimis joi o scrisoare președintei Comisiei Europene, Ursula von der Leyen, în care solicită explicații legate de aplicarea legislației privind normele de poluare. Potrivit oficialului german, limitele de emisii admise de UE nu pot fi respectate în condiții normale de funcționare.
Lovitură de teatru pe piața auto. De când sunt scoase mașinile diesel din Europa
„Milioane de autovehicule riscă să fie scoase din circulație odată cu implementarea normei Euro 7. În condiții de exploatare normale, atunci când o mașină urcă o pantă sau este încărcată la sarcină maximă cu bagaje, va emite mai multe noxe, peste limita admisă în acte. Consider înțelept că un astfel de cadru legislativ nu se poate aplica având în vedere starea actuală a tehnologiei”, susține Wissing, arată economica.net.
Citește și: Un nou tip de motorină, la pompă. Costă peste 2€, dar e eco, din ulei vechi și reziduuri de pește
Reprezentanții industriei auto din Germania au reacționat la aflarea anunțului făcut de ministrul Transporturilor.„Modificarea grilei de măsurare a noxelor pentru omologarea unui vehicul la o dată ulterioară nu se poate aplica retroactiv. În acest context, o interdicție de funcționare este absurdă. Aplicarea retroactivă a noilor proceduri și standarde ar fi, în orice caz, o încălcare a principiului statului de drept și neretroactivității, atât în dreptul constituțional UE cât și în cel german”, precizează industria.