Din cauza pandemiei, pentru al treilea an consecutiv, Salonul Auto de la Geneva a fost anulat, iar organizatorii Car of The Year (COTY) au fost nevoiți să anunțe „Mașina Anului 2022” în cadrul unui eveniment virtual. Câștigătoarea prestigiosului premiu este modelul 100% electric Kia EV6.
„Este o surpriză frumoasă că modelul Kia EV6 a câștigat premiul. Era timpul ca brand-ul și grupul să fie recompensați. Au muncit din greu la această mașină. Ritmul progresului Kia este absolut impresionant”, a declarat Frank Janssen, președintele juriului „Car of the Year”.
Cele șapte finaliste COTY 2022 au fost Kia EV6, Renault Mégane E-Tech Electric, Hyundai Ioniq 5, Peugeot 308, Skoda Enyaq iV, Ford Mustang Mach-E și Cupra Born. Iar lupta a fost foarte strânsă.
Kia EV6 a câștigat titlul „Car of the Year 2022” cu 279 de puncte. Iar „podiumul” a fost completat, la o distanță de puncte extrem de mică, de Renault Mégane E-Tech Electric, cu 265 de puncte, și Hyundai Ioniq 5, fratele de platformă a lui EV6, cu 261 de puncte.
Apoi, juriul COTY, format din 61 de jurnaliști auto din 23 de țări, a acordat 191 de puncte lui Peugeot 308. Au urmat Skoda Enyaq iV (185 puncte), Ford Mustang Mach-E (150 puncte) și Cupra Born (144 puncte).
Trofeul „Car of the Year” are o istorie de aproape 60 de ani, primul concurs fiind organizat în 1964, și este organizat de șapte reviste de profil din Europa: Auto (Italia), Autocar (Marea Britanie), Autopista (Spania), Autovisie (Olanda), L'Automobile Magazine (Franța), Stern (Germania) și Vi Bilägare (Suedia).
Pentru a intra în cursă, mașinile trebuie să fie modele noi, lansate cu cel mult 12 luni înainte de concurs. Premiul nu se adresează doar automobilelor europene, dar pentru a fi nominalizat modelul trebuie să fie comercializat în cel puțin cinci țări europene, cu un target de peste 5.000 de unități.
„Car of the Year”, din 1964 până în prezent
- 1964: Rover 2000
- 1965: Austin 1800
- 1966: Renault 16
- 1967: Fiat 124
- 1968: NSU Ro
- 1969: Peugeot 504
- 1970: Fiat 128
- 1971: Citroën GS
- 1972: Fiat 127
- 1973: Audi 80
- 1974: Mercedes 450SE
- 1975: Citroën CX
- 1976: Simca 1307-1308
- 1977: Rover 3500
- 1978: Porsche 928
: 1979: Simca-Chrysler Horizon
- 1980: Lancia Delta
- 1981: Ford Escort Mk.III
- 1982: Renault 9
- 1983: Audi 100
- 1984: Fiat Uno
- 1985: Opel Kadett
- 1986: Ford Scorpio
- 1987: Opel Omega
- 1988: Peugeot 405
- 1989: Fiat Tipo
- 1990: Citroën XM
- 1991: Renault Clio
- 1992: Volkswagen Golf
- 1993: Nissan Micra
- 1994: Ford Mondeo
- 1995: Fiat Punto
- 1996: Fiat Bravo/Brava
- 1997: Renault Mégane Scénic
- 1998: Alfa Romeo 156
- 1999: Ford Focus
- 2000: Toyota Yaris
- 2001: Alfa Romeo 147
- 2002: Peugeot 307
- 2003: Renault Mégane
- 2004: Fiat Panda
- 2005: Toyota Prius
- 2006: Renault Clio
- 2007: Ford S-Max
- 2008: Fiat 500
- 2009: Opel Insignia
- 2010: Volkswagen Polo
- 2011: Nissan Leaf
- 2012: Chevrolet Volt/Opel Ampera
- 2013: Volkswagen Golf
- 2014: Peugeot 308
- 2015: Volkswagen Passat
- 2016: Opel Astra K
- 2017: Peugeot 3008
- 2018: Volvo XC40
- 2019: Jaguar I-Pace
- 2020: Peugeot 208
- 2021: Toyota Yaris
- 2022: Kia EV6