24 dintre cele mai noi mașini electrice au fost testate iarna, în Norvegia, la temperaturi între -5 și +7 grade Celsius, până le-a murit bateria, pentru a vedea care e diferența dintre autonomia reală și cea oficială (WLTP). Abaterea maximă a fost de -32%, iar media, de -19,4%.
Mașinile electrificate, 100% electrice, plug-in hybrid și hybrid, au ajuns la o cotă de piață de 25% în România, în luna februarie. Cele mai căutate modele din fiecare segment: electrice - Tesla Model Y (+530%), plug-in - Toyota RAV4 (+600%), hybrid - Toyota CH-R.
Proprietarii de mașini electrice care, normal, încarcă în primul rând acasă, depășesc clar plafonul de 255 kWh/lună din OUG de plafonare a prețurilor la energie electrică. Conform noii OUG, nu va mai exista „tarif la liber”, ci cine depășește 255 kWh/lună va plăti 1,3 lei/kWh.
O familie din Timișoara a plecat în vacanță în Lefkada cu mașina electrică, un Hyundai Ioniq 5, și a povestit întreaga „aventură”. Susține că a parcurs cei 1.104 kilometri în circa 19 ore, din care vreo 3 ore a stat, cu noroc, la încărcat și aproape 4 ore a pierdut în vămi.
Pentru prima data în istorie, un model Kia a câștigat prestigiosul titlu „Mașina Anului în Europa”. Cei 61 de membri ai juriului COTY au desemnat Kia EV6 drept „Car of the Year 2022”.