Motorul cu ardere internă rotativ, Wankel, a făcut istorie în cursele de accelerație sau de drift. Celebra Mazda RX-7 de la începutul anilor 1980 a fost și una dintre mașinile preferate de fanii jocului Need for Speed. Apoi, a urmat spectaculosul RX-8, care se bătea de la egal la egal cu propulsorul BMW de 3.0 litri, cu șase cilindri în linie și 231 CP (E46 330i, de exemplu). Iar Mazda nu a renunțat niciodată la motorul Wankel, chiar dacă, de-a lungul timpului, a întâmpinat destule probleme.
Prin urmare, japonezii pariază din nou pe Wankel. Dar nu oricum, ci sub forma unui range-externder pentru un model electric. Astfel, range-extender-ul va încărca bateria când este necesară creșterea autonomiei vehiculului, eliminând grija față de autonomie, care continuă să îi preocupe pe mulți dintre utilizatorii de mașini 100% electrice.
De ce Wankel? Dimensiunea compactă a motorului rotativ, puterea mare și turațiile superioare unui motor cu pistoane fac posibile mai multe soluții de tehnologii de electrificare prin intermediul unui grup de elemente. Beneficiind de compatibilitatea motorului rotativ cu combustibilii lichizi, range-extender-ul care folosește motorul rotativ este proiectat să folosească și gaz petrolier lichefiat (GPL) și să devină o sursă de electricitate în caz de urgență.