Mazda MX-30 continuă tema minimalistă „less is more” utilizată atât la exteriorul, cât și la interiorul celorlalte modele ale constructorului nipoi, dar afișează un design Kodo mai puțin agresiv.
Cabina oferă un sentiment de unitate mulțumită liniei fluide ce pornește din partea superioară a montantului ”A” și se întinde până în spate. Culoarea acoperișului face această senzație și mai clară. Iar portierele de tip ”suicide doors”, care se deschid în sens opus, oferă modelului o siluetă distinctivă și elegantă.
La interior, japonezii au folosit materiale ecologice și au înlocuit o mare parte din pielea reală cu o alternativă ”vegană”. În consola centrală este integrată și plută de proveniență ecologică, un material inedit pentru un spațiu de stocare creativ.
Accent pe șofer
Ca orice alt model Mazda, crossover-ul electric MX-30 oferă o senzație de condus foarte naturală, cu un răspuns rapid al accelerației, pe viraje și la frânare, conform constructorului nipon.
Acest comportament a fost realizat prin abordările tehnice inovatoare din pachetul e-Skyactiv, includ integrarea bateriei în structura caroseriei vehiculului, aspect ce îmbunătățește rigiditatea generală a caroseriei și oferă un răspuns excelent la manevrele șoferului.
Totodată, având în vedere importanța sunetului pentru percepția șoferului asupra cuplului și vitezei, inginerii Mazda au creat un sistem de sunet electronic în interiorul Mazda MX-30, care este sincronizat cu cuplul motorului în ceea ce privește frecvența și presiunea sunetului. Acest lucru duce la o variație mai mică a vitezei vehiculului și la un comportament stabil, care este susținută și de sistemul unic G-Vectoring Control (GVC) al Mazda ce a fost extins și folosește avantajele motorului electric (electric G-Vectoring Control Plus).
O mașină cu baterie, nu o baterie cu roți
Vorbind despre Mazda MX-30, care va ajunge la dealerii din Europa în a doua jumătate a anului 2020, cu un preț de pornire de 33.900 de euro (TVA inclusă), Yasuhiro Aoyama președinte și CEO Mazda Motor Europe a declarat că, „la fel ca la toate modelele noastre, designerii și inginerii au avut un obiectiv foarte clar pentru primul nostru vehicul electric cu baterii. Trebuia să aibă un design care iese în evidență, să fie excelent la condus, un element cheie al ADN-ului Mazda care ne face unici în comparație cu concurenții și, cel mai important, să contribuie pozitiv la reducerea emisiilor pe întregul ciclu de viață al produsului”.
„Pe lângă tehnologiile de electrificare pe care le introducem în toată gama noastră, fiind un producător mai mic, ne-am concentrat toate eforturile pe crearea unei mașini electrice care anticipăm că va fi o a doua mașină pentru poseori, a cărui autonomie va satisface nevoile clienților. Mulți dintre jurnliștii care au condus vehiculul nostru de test au spus că este una dintre puținele mașini electrice pe care le-au condus și care au caracteristicile pozitive ale unei mașini obișnuite. În centrul fiecărui model Mazda proiectat se află plăcerea de a conduce și va fi la fel și în cazul mașinii noastre electrice", a adăugat Yasuhiro Aoyama.
Mazda MX-30 are 4,39 metri lungime, 1,79 metri lățime și 1,57 metri înălțime, alături de un ampatament de 2.655 de milimetri. Mașina este animată de un motor electric asincron de 143 de cai putere, iar energia este asigurată de o baterie lithiu-ion cu o capacitate de 35,5 kWh. Autonomia 100% electrică de 200 de kilometri (WLTP) este suficientă pentru drumurile urbane zilnice, dar este destul mică în comparație cu nivelul mediu de 300 de kilometri la care s-a ajuns în momentul de față.
Printre dotările standard ale noii Mazda MX-30 se numără jante de aliaj de 18”, faruri LED adaptive cu sistem de spălare, vopsea Ceramic Metallic, scaune față electrice din material textil și piele, încălzite, cu funcție de memorie, climatizare automată, ornamente din plută pe consola centrală, proiecție laser pe parbriz, conectivitate Apple Carplay și Android Auto, senzori de ploaie și de lumină, display central de 8,8”, cameră video pentru marșarier, senzori de parcare față-spate, recepție radio digitală (DAB), sistem de navigație integrat și geamuri fumurii spate.
La capitolul siguranță, modelul va include unele dintre cele mai noi tehnologii oferite de Mazda, prin asistentul inteligent de frânare în oraș (SCBS), sistemul de avertizare la depășirea banzii de rulare (LDWS), sistemul de recunoaștere a semnelor de circulație (TSR), sistemul de asistență pentru menținerea benzii de rulare (LKA), asistentul inteligent de frânare (SBS), pilotul automat adaptiv Mazda (MRCC), sistemul E-Call pentru urgențe și alarma de efracție, iar pentru siguranța pasivă modelul este dotat cu un set complet de airbag-uri, inclusiv pentru genunchii șoferului.
Modelul va avea garanția de 3 ani în limita a 100.000 de km, în timp ce a bateriei va fi de 8 ani în limita a 160.000 de km.