Idei bune, materializate prost, din diferite motive, de la lipsa de viziune și „haiducia” de după Revoluție, la calitatea pieselor și a fabricației. Când românii au proiectat ARO 16, constructorii auto europeni habar nu aveau ce e ăla SUV de oraș.
Mașinile electrice au intrat, voit sau nevoit, în prim plan. Iar automobilele cu motoare termice își trăiesc ultimele clipe de glorie. Performanțele la care au ajuns unele modele lansate în ultima perioadă, însă, vor rămâne, cu siguranță, în istorie.
După ce a creat Porsche-ul polivalent, SUV-ul Cayenne, și a dat lovitura, compania germană a luat în colimator și potențialii clienți cărora le place să meargă cu fundul la nivelul asfaltului, dar nu se pot bucura de legendarul 911 din lipsă de spațiu, și a creat Panamera.
Hyundai a prezentat Ioniq 5, primul model al sub-brand-ului său 100% electric. Deși la prima vedere mașina pare un hatchback compact, gen Volkswagen Golf, nu e. Cu un design tăios și spectaculos, Ioniq 5 setează noi referințe și se poate spune că pune bazele unei nișe noi.
Mercedes-Benz continuă ofensiva electrică. După lansarea primului său SUV electric, EQC, „fratele” lui GLC, și a dubei EQV, constructorul din Stuttgart prezintă primul crossover compact cu încărcare la priză, Mercedes-Benz EQA.