La șapte ani de la lansarea a ceea ce a devenit cea mai bine vândută mașină electrică din Europa (cotă de piață de 18,2% în Europa, în 2018, cu aproape 40 000 de înmatriculări), Zoe evoluează în versatilitate, calitate și tehnologie. La exterior, mașina nu se îndepărtează de liniile fluide si design-ul modern caracteristic, în timp ce interiorul are planșa de bord și instrumentarul complet reproiectate pentru un confort îmbunătățit.
Dacă în 2012, primul Zoe oferea o autonomie electrică reală de circa 120 de kilometri, iar cea de-a doua generație, lansată în 2016, putea parcurge până la 300 de kilometri cu o încărcare, noul Zoe asigură o autonomie de până la 390 de kilometri în ciclu WLTP, cu ajutorul unei baterii cu o capacitate de 52 kWh. De asemenea, mașina propune mai multe opțiuni de reîncărcare datorită introducerii posibilității branșare la prize de tip DC (curent continuu). În același timp, călătoriile pot fi mai plăcute și mai vioaie datorită unui motor mai performant, cu o putere de 136 de cai putere.
Iar gama de echipamente inovatoare și servicii conectate Renault EASY CONNECT disponibile pe noul model, sistemele de asistență, ecranul de 10 inch pentru șofer, sistemul multimedia Renault EASY LINK și noul mod de rulare care ușurează condusul în oraș au fost concepute pentru a face condusul zilnic mai facil și mai plăcut.
Noul Renault Zoe stabilește, de asemenea, un punct de referința în materie de design. Formele delicate ale generației anterioare sunt acum asociate cu linii mai îndrăznețe, care permit modelului să se evidențieze pe șosea și să asigure mai mult spațiu.
În zona frontală, complet reproiectată, liniile capotei converg spre logo-ul mărit, care ascunde priza de încărcare. Noua bara față încorporează inserții cromate la nivelul calandrului, precum și în grilele proiectoarelor de ceață, evidențiind partea inferioară a mașinii. Iar prin preluarea semnăturii luminoase în forma literei ”C”, prezentă pe toate modelele Renault, noile lumini 100% LED îi oferă lui Zoe un aspect mai expresiv.
La interior, designerii grupului Renault au lucrat în mod deosebit la calitatea finisajelor, pentru mai mult confort și mai multă ergonomie. Odată instalat la volan, șoferul are la dispoziție un afișaj de 10 inch încă de la primul nivel de echipare, iar, în jurul său, învelișul moale și aspectul mat al bordului contribuie la atmosfera confortabilă. Iar ecranul multimedia de 9,3 inch, care extinde consola central, oferă acces la toate serviciile legate de navigație sau divertisment.
Acesta controlează setările principale ale vehiculului, de la diverse sisteme de asistență, la personalizarea culorilor afișajului pe ecranul tabloului de bord. Sistemul Renault EASY LINK propune funcții specifice vehiculelor electrice, cum ar fi afișarea în timp real a stațiilor de încărcare. De acum clienții pot conecta smartphone-ul și afișa aplicațiile prin intermediul Apple CarPlay și Android Auto.
Pe consola centrală apare noul schimbător de viteze controlat electronic. Îmbrăcat în piele, e-shifter-ul este utilizat cu ajutorul unui buton cromat cu fațete din satin și decorat cu logo-ul "Z.E.“. Acesta permite schimbarea, cu un singur impuls, a modului de conducere, în special pentru a se putea profita la maximum de noul mod de conducere care facilitează utilizarea în oraș.
În același timp, consola centrală găzduiește un spațiu pentru depozitare de două ori mai mare decât la vechiul model. Cele două suporturi de pahare de sub e-shifter pot susține, de exemplu, un termos, sticle și alte recipiente.
Autonomie şi încărcare
La noul Zoe, inginerii s-au concentrat asupra arhitecturii bateriei și a diferitelor aspecte ale design-ului. Bateria atinge o capacitate de 52 kWh în același volum. Acest lucru se traduce printr-o creștere cu 20% a autonomiei, până la 390 km de WLTP.
Mașina are compartimentul de încărcare în spatele siglei mărite, prezente pe grila frontală. În acest compartiment se află acum conectorul Combo (CCS), puțin mai mare decât cel anterior. Acesta consta acum într-o priză standard europeană, însoțită de un conector cu doi pini pentru încărcarea la curent continuu. Poziția centrală a soclului facilitează conexiunile, în special la stațiile de încărcare publice, care au cablu propriu.
Priza de tip 2 și încărcătorul Cameleon sunt încă disponibile pentru utilizarea de zi cu zi. La domiciliu, la serviciu, în parcarea mall-ului sau pe drumurile publice, acestea permit o reîncărcare de până la 22 kW.
Dar, datorită conectorului Combo, noul Zoe se poate încărca rapid, la stații de până la 50 kW. Pentru a beneficia de acest lucru, cablul de încărcare atașat terminalului este introdus pur și simplu în conectorul cu doi pini de sub priza de tip 2.
Fie că stați la casă sau într-un apartament, noul ZOE se poate încarcă între 0 și 100% în 9 ore și 25 de minute, utilizând un wallbox de 7 kW. Utilizatorii care își încarcă vehiculele la domiciliu pot, de asemenea, beneficia de opțiunile de programare, ajustând reîncărcarea lor pentru a corespunde fluctuațiilor tarifare de la furnizorul lor de energie electrică.
Conectat la un terminal public cu o putere de 11 kW, noul Zoe încarcă până la 125 de kilometri de autonomie în două ore. Iar la un terminal de 22 kW, mașina recuperează până la 125 kilometri de autonomie într-o oră.
În cazul unei stații de tip ”fast-charge”, de 50 kW DC, noul ZOE înmagazinează, în 30 de minute, suficientă energie pentru a călători în jur de 150 de kilometri.
Două versiuni de motor
Renault oferă două motoare diferite pe noul Zoe: motorul de 80 kW (R110) introdus cu un an în urmă pe generația anterioară și o nouă variant de 100 kW (R135). Noul ZOE beneficiază, astfel, de o performanță crescută care îmbunătățește versatilitatea și plăcerea de a conduce, mai ales atunci când efectuează depășiri sau rulează pe autostradă.
Motorul R135 are un cuplu de 245 Nm care îi permite să ajungă de la 80 la 120 km / h în doar 7,1 secunde, fiind cu 2,2 secunde mai rapid decât motorul R110. Mașina poate atinge 0-100 km/ h în mai puțin de 10 secunde, iar viteza maximă a noului Zoe a crescut la 140 km/h.