Premierul Cîțu nu este adeptul unei taxe auto pentru vechituri, mizează pe alte măsuri de stimulare

DE Răzvan Nicolae | Actualizat: 03.06.2021 - 17:13
Premierul Cîțu nu este adeptul unei taxe auto pentru vechituri, mizează pe alte măsuri de stimulare. / Foto: cleanvehiclerebate.org
Premierul Cîțu nu este adeptul unei taxe auto pentru vechituri, mizează pe alte măsuri de stimulare. / Foto: cleanvehiclerebate.org

Prim-ministrul Florin Cîţu a preicizat că nu este adeptul unei taxe care să descurajeze înmatricularea autovehiculelor vechi şi că mizează pe măsuri pozitive, care să vizeze reînnoirea parcului auto.

SHARE

În cadrul unei conferinţe de presă susţinute la Palatul Victoria, premierul a subliniat că Planul Naţional de Redresare şi Rezilienţă nu prevede introducerea unei taxe auto.

PNRR nu prevede introducerea unei taxe auto, ci o măsură de descurajare

"Acolo nu scrie taxă. Scrie o măsură de descurajare, deci pot să fie mai multe lucruri, o măsură de descurajare a înscrierii autovehiculelor care poluează în România. Şi aici trebuie să fim foarte atenţi cum facem acest lucru. (...) Vom vedea cu ce vine Ministerul Mediului, Ministerul Finanţelor. Vedem ce soluţie vor avea. Am fost foarte clar eu şi în negocierile cu Comisia Europeană, am spus că nu sunt adeptul taxelor, nu îmi doresc taxe, chiar dacă e vorba de taxe de mediu, pentru că pozitiv putem să descurajăm oamenii să îşi cumpere maşini vechi", a precizat Cîţu.

Citește și: Înmatriculările de mașini electrificate au explodat în primele patru luni. Ce au ales românii

El a menţionat că, în condiţiile unei dezvoltări economice, tot mai mulţi români îşi vor permite maşini noi, iar programul Rabla va permite la rândul său reînnoirea parcului auto.

„E foarte greu să găseşti un exemplu unde taxele sau impunerea de taxe au contribuit la reducerea poluării”

"Românii bogaţi, bineînţeles, dacă creşte economia, îşi vor lua maşini noi. Deci vrem ca toţi românii să-şi permită maşini noi. O altă variantă este sistemul de program Rabla - iarăşi, pozitiv; o măsură pozitivă de descurajare şi de reînnoire a parcului auto. Sunt măsuri, dacă stăm şi ne gândim, putem să găsim, nu trebuie să mergem imediat la taxe.

Citește și: STUDIU Aproximativ 20% dintre proprietarii de autovehicule electrificate se întorc la mașini termice

În teoria economică să ştiţi că e foarte greu să găseşti un exemplu unde taxele sau impunerea de taxe au contribuit la reducerea poluării. Nu taxele fac aşa ceva. Trebuie să fie un întreg ecosistem", a declarat Cîţu.

Premierul a adăugat că la Ministerul Transporturilor există o discuţie despre schimbarea modului de calcul pentru roviniete. 

Google News Urmărește-ne pe Google News
Comentarii 0
Trebuie să fii autentificat pentru a comenta!

Alege abonamentul care ți se potrivește

Print

  • Revista tipărită
  • Acces parțial online
  • Newsletter
  •  
Abonează-te

Digital + Print

  • Revista tipărită
  • Acces total online
  • Acces arhivă
  • Newsletter
Abonează-te

Digital

  • Acces total online
  • Acces arhivă
  • Newsletter
  •  
Abonează-te
Articole și analize exclusive pe care nu trebuie să le ratezi!
Abonează-te