STUDIU Aproximativ 20% dintre proprietarii de autovehicule electrificate se întorc la mașini termice

DE Răzvan Scăeșteanu | Actualizat: 08.05.2021 - 19:07
5 kilometri încărcați într-o oră la 120 V. / Foto: utulsa.edu
5 kilometri încărcați într-o oră la 120 V. / Foto: utulsa.edu

”Socoteala de acasă nu se potrivește cu cea din târg”. Conform unui studiu realizat de Nature Energy, aproximativ 20% dintre automobiliștii din California care au optat pentru un vehicul electric vor să facă pasul înapoi la o mașină termică, cu motor pe benzină sau motorină.

SHARE

Principalul motiv: dificultățile în ceea ce privește încărcarea bateriilor, mai ales la prizele casnice

Conform studiului Nature Energy realizat între 2012 și 2018 și la care au participat 4.176 de automobiliști, proprietarii de mașini electrificate cu încărcare la priză (100% electrice și plug-in hybrid) din California care renunță sau vor să renunțe la acestea în favoarea celor clasice, termice, o fac din cauza rețelei electrice inadaptate, care face aproape imposibilă încărcarea la domiciliu.

Citește și: Skoda Enyaq iV, votată Best Electric Car in Romania 2021. Kia e-Niro a luat premiul de popularitate

Infrastructura electrică din Statele Unite este pe 120 V, față de 220 V în Europa. Bine, asta nu înseamnă că pe „bătrânul continent” n-are fi probleme. În iarnă, de exemplu, în mai multe regiuni din Franța și Marea Britanie, proprietarii de mașini electrice au fost sfătuiți să nu mai încarce bateriile acasă pentru a nu intra rețelele în colaps.

Citește și: Duduienii și clanul Sportivilor râmân fără mașinile furate din străinătate. 50 de percheziții

Revenind la SUA, peste ocean există trei posibilități de încărcare pentru mașinile electrice: Level 1 – încărcare la priză domenstică de 120 V; Level 2 – încărcare la stații sau wallbox-uri la 240 V; Level 3 – supercharger-ele Tesla care oferă curent continuu de 480 V.

Citește și: Cum arată piaţa auto în 2021

5 kilometri încărcați într-o oră la 120 V

La rețeaua de 120 V, încărcarea domestică durează mult mai mult decât în Europa, la 220 V. Potrivit Nature Energy, în SUA, la o priză casnică, o mașină electrică încarcă circa 5 kilometri / oră, ceea ce înseamnă că, într-o noapte, în 12 ore, autonomia unui Ford Mustang Mach-E, de exemplu, nu poate crește decât cu aproximativ 60 de kilometri.

Evident, în comparație, plinul la o mașină clasică nu durează mai mult de 5 minute. Iar cum în SUA prețurile carburanților fosili sunt mult mai mic decât în Europa, întoarcerea unor proprietari de electrice la mașini cu motor termic, inclusiv hybrid simplu, fără încărcare la priză, este justificată, comentează autorii studiului.

Citește și: STUDIU Mașinile electrice „mănâncă” cu 20% mai repede anvelopele clasice

Nature Energy notează că succesul mobilității electrice, cu zero emisii, depinde clar de dezvoltarea infrastructurii electrice și a rețelor de stații de încărcare rapidă. 70% dintre repondenții la sondaj au afirmat că nu își pot monta stații Level 2 la domiciliu și nici nu beneficiază de o astfel de facilitate la serviciu.

Google News Urmărește-ne pe Google News
Comentarii 0
Trebuie să fii autentificat pentru a comenta!

Alege abonamentul care ți se potrivește

Print

  • Revista tipărită
  • Acces parțial online
  • Newsletter
  •  
Abonează-te

Digital + Print

  • Revista tipărită
  • Acces total online
  • Acces arhivă
  • Newsletter
Abonează-te

Digital

  • Acces total online
  • Acces arhivă
  • Newsletter
  •  
Abonează-te
Articole și analize exclusive pe care nu trebuie să le ratezi!
Abonează-te