Ultima etapă a Campionatului Naţional de Drag, desfășurată pe 22-23 septembrie la Arad, a fost scena unui record mondial absolut. BMW-ul Seria 1 pregătit de Dragoş Stăcescu a devenit cel mai rapid BMW diesel din istorie, a terminat pe prima poziţie în clasamentul naţional pentru automobile diesel, dar şi al maşinilor româneşti, îmbunătăţind recordul naţional pentru automobile diesel, după ce a coborât pentru prima dată sub pragul de 9 secunde, deţinut tot de Dragoş.
1020 de cai putere și accelerație 0-100 km/h în 1,87 secunde
BMW-ul modificat de Dragoş Stăcescu a parcurs cei 402 de metri (un sfert de milă) în 8,31 secunde, cu o viteză de ieşire de 270 km/h. Mașina a fost cronometrată cu 1,87 secunde pentru acceleraţia 0-100 km/h, a avut nevoie de încă 2,84 secunde pentru a atinge 200 km/h şi de încă 2,44 secunde pentru a trece de 250 km/h.
Remarcabil pentru această performanţă este că proiectul, alături de modificări specifice, foloseşte aproximativ 75% din componente de serie BMW.
Maşina cu care Dragoş Stăcescu a stabilit recordul mondial are la bază un banal BMW 118d (E81), care a primit un sistem de tracţiune integrală de la un BMW 330d xDrive (generaţia E90). Motorul, evident, nu mai este cel de pe 118d normal, ci de BMW 335d (E90), de 3.0 litri. Iar cutia de viteze automată, cu 8+1 trepte, a fost „împrumutată” de la un BMW X6 din generaţia F16, produs din 2008 până în prezent cu diferite facelift-uri.
Modificări specifice de drag: injecție de protoxid de azot, tubine mai mari, structură tubulară
BMW-ul cu care Dragoş Stăcescu a stabilit recordul mondial dezvoltă 1020 CP şi 1650 Nm și a primit, evident, o serie de îmbunătăţiri specifice unui automobil de drag, atât pe parte de şasiu, cu o structură tubulară, cât şi pe partea de sistem de propulsie (sistem de alimentare, turbine, electronică, injecție de protoxid de azot etc.).
Cu toate acestea, Dragoş Stăcescu a precizat că aproximativ 75% din componentele de transmisie şi motor sunt piese de serie BMW originale (cardane, planetare, grupuri, cutie de transfer), care gestionează cu succes un plus de 400% la nivel de putere şi 300% la cuplu faţă de setările originale.
"Este incredibilă solicitarea la care au făcut faţă componente de serie, mă înclin în faţa inginerilor BMW", spune Dragoş.
Dragoş Stăcescu are o carieră lungă în competiţiile de drag, unde a denţinut recorduri absolute şi diesel, toate cu modele pregătite chiar de el şi echipa CompleteCHIP Iaşi. Modelul actual este o evoluţie a unui proiect iniţiat în 2018, care ulterior a fost trecut pe o bază de Seria 1, începând cu iarna lui 2019.