Renault City K-ZE este dezvoltat pe baza modelului Kwid, vărul mai mic și mai sărăcăcios al Daciei Sandero dezvoltat de Renault în India. Printre liniile mașinii se și regăsesc, de altfel, mai multe elemente reinterpretate de la Sandero, precum mânerele portierelor și arhitectura profilului sau cea a hayon-ului, dar și elemente de la Renault Captur, dacă ne uităm la blocurile optice spate, de exemplu.
Așa că, teoretic, producătorul ar putea introduce în Europa un model similar, cu puține modificări de ordin tehnic, sub brandul Dacia. Când și la ce preț, însă, rămâne de văzut, pentru că doar aducerea modelului la standardele de siguranță din Europa costă destul de mult și necesită timp.
Până atunci, Renault City K-ZE este comercializat exclusiv în China cu trei niveluri de echipare și prețuri de 7.200, 8.500 și 9.200 de euro, potrivit largus.fr. Ca idee, al doilea nivel de echipare dispune, printre altele, de senzori de parcare, iar cea de-a treia, de cameră video pentru marșarier și ștergător pentru lunetă.
Autonomie 100% electrică de până la 271 km
Renault City K-ZE are 3,74 metri lungime, 1,58 metri lățime, 1,48 metri înălțime și o gardă la sol de 151 de milimetri. Mașina cântărește 921 de kilograme și oferă un portbagaj de 300 de litri.
Sub capotă, Renault City K-ZE dispune de un motor electric de 45 de cai putere, cu un cuplu de 125 Nm. Energia vine de la o baterie litiu-ion cu o capacitate de 26,8 kWh, care se poate încărca în circa 30 de minute până la 80% din capacitate la o stație rapidă.
Viteza maximă al primei mașini electrice low-cost este de 105 km/h, iar Renault anunță că, în oraș, în condiții ideale și cu o viteză maximă de 60 km/h, City K-ZE poate parcurge și 350 de kilometri. Autonomia anunțată în ciclu NEDC este de 271 de kilometri, ceea ce, în condiții de trafic real, ar însemna cam 200 de kilometri.