Renault Express Van, utilitara ușoară cu suflet de Dokker care concurează Dacia Dokker

DE Răzvan Scăeșteanu | Actualizat: 25.03.2021 - 16:00
Renault Express Van / Foto: Renault
Renault Express Van / Foto: Renault
Renault Express 1985-2000. / Foto: favcars.com
Renault Express 1985-2000. / Foto: favcars.com
Renault Express Van / Foto: Renault
Renault Express Van / Foto: Renault
Renault Express Van / Foto: Renault
Renault Express Van / Foto: Renault

Utilitara Renault Express Van reapare în gama constructorului francez după mai bine de 20 de ani. Dacă între anii 1985 și 2000, modelul se baza pe Renault 5, acum Express-ul este o Dacia Dokker rebranduită și upgradată ce se vrea o alternativă accesibilă la noul Kangoo.

SHARE

Renault comercializează deja de ani buni modelul Dokker sub sigla sa pe piețele din America de Sud, dar, probabil, a ajuns la concluzia că în Europa e nevoie de mai mult decât o emblemă pentru a atrage noi clienți. Prin urmare, francezii au luat Dokker-ul, i-au grefat un design nou, cu trăsături clare de Renault, și l-au supus unor sesiuni de upgrade la mai toate capitolele.

Linii cu ADN franțuzesc

Noul Express Van folosește codurile stilistice distincte ale gamei de utilitare Renault și împrumută unele dintre codurile de design ale noului Kangoo Van, ca de exemplu semnătura luminoasă „C-Shape”. Aripile, ușile din față și ușa laterală glisantă au fost reproiectate cu linii fluide pentru a dezvălui o caroserie fără sudură și simplificată.

Design-ul dreptunghiular al ușii glisante face spațiul interior ușor accesibil. Iar aerodinamica a fost regândita pentru a spori fluxul de aer și pentru a optimiza consumul de combustibil.

Citește și:

Noua generație Ford Transit Custom va avea versiuni hybrid și 100% electrice

Interior axat pe funcționalitate și confort

Interiorul noului Express prezintă și el un design modern. Tabloul de bord orizontal cu linii clare găzduiește multe compartimente practice de depozitare. Iar inserțiile cromate de pe volan, comenzile climatice și mânerele interioare ale ușilor evidențiază designul funcțional al noului Express Van.

Șoferul poate modifica ușor înălțimea (+/- 40 mm) și lungimea (+/- 110 mm) scaunului, precum și înălțimea centurii de siguranță și a volanului. Pentru un confort și mai mare la condus, scaunul șoferului este disponibil cu o cotieră opțională. Nu în ultimul rând, insonorizarea habitaclului a fost optimizată pentru a reduce oboseala șoferului.

Citește și:

De ce e coadă la Dacia Spring deși nimeni n-a pipăit mașina? Ce oferă în 7.500 de euro

Spațiu de încărcare de până la 3,7 m³

Ușa laterală glisantă are 716 mm și cea mai mare lățime de pe piață. Pentru a facilita accesul la mărfuri și pentru a simplifica încărcarea și descărcarea, noul Express Van este echipat cu uși și în partea din spate 2/3 - 1/3 oferind o lățime și mai largă de deschidere.

De asemenea, Express Van oferă, ca și Dokker, de altfel, un raport bun între lungimea de încărcare (cu partiție completă) și lungimea vehiculului, care are 1,91 m lungime utilă. Această lungime de încărcare poate fi mărită la 2,36 m cu scaunul pasagerului retras și partiția din plasă pivotată. Noul Express Van oferă astfel un volum de încărcare cuprins între 3,3 m³ și 3,7 m³ (Dokker oferă 3,3 m³).

Sarcina utilă este de până la 780 kg în versiunea pe benzină și de 650 kg, în versiunea diesel. Sarcina utilă maximă a Dacia Dokker Van este de 750 kg.

Citește și:

TEST BMW iX3 - Tranziție de succes

Vizibilitate mai bună și sistem de stabilitate la remorcare

Camera Rear View Assist este amplasată deasupra ușilor din spate, oferind șoferului vizibilitate chiar și atunci când vehiculul este încărcat. Vederea din spate este afișată pe un ecran de 5” situat în locul în care ar trebui să fie oglinda retrovizoare. Vederea este de fapt mai bună decât printr-o oglindă retrovizoare (fără grilaj, fără încărcătură, fără reflexiile de fereastră care reduc vizibilitatea). Acest sistem este prins de plafon, pornește automat la pornirea mașinii și funcționează atât ziua, cât și noaptea.

Altă caracteristică demnă de menționat, care  îi lipsește lui Dokker, este Trailer Stability Assist. Conectat la ESC, sistemul reduce oscilația remorcii, fără a limita viteza de conducere și îmbunătățește manevrabilitatea în condiții dificile cauzate de vânt sau starea drumului.

Renault Express dispune și de Extended Grip (cu anvelope pentru toate condițiile), un sistem ce îmbunătățește tracțiunea la pornire și la viteză redusă pe solul moale, cu aderență redusă (pe șantier, praf, nisip dur, zăpadă, soluri umede etc.). Sistemul funcționează până la 50 km/h.

În Europa, noul Express Van este comercializat cu motorul pe benzină 1.3 TCE 100 FAP (100 CP și cuplu de 200 Nm) și cu motorul 1.5 Blue în două versiuni: dCi 75 și 95 diesel (75 CP kW și cuplu de 220 Nm, respectiv 95 CP și cuplu de 240 Nm) . Toate motoarele funcționează împreună cu o transmisie manuală cu 6 trepte.

Cu excepția pick-up-urilor, Renault ocupă locul al doilea pe segmentul vehiculelor utilitare ușoare din Europa, cu o cotă de piață de 14,6%. De asemenea, marca este numărul doi în America Latină.

Gama utilitară Renault oferă vehicule de la 1,6 la 6,5 t și de la 2 la 22 m³, pe benzină, motorină și electrică (ZOE Société, Kangoo Z.E. și Master Z.E.).

 

Google News Urmărește-ne pe Google News
Comentarii 0
Trebuie să fii autentificat pentru a comenta!

Alege abonamentul care ți se potrivește

Print

  • Revista tipărită
  • Acces parțial online
  • Newsletter
  •  
Abonează-te

Digital + Print

  • Revista tipărită
  • Acces total online
  • Acces arhivă
  • Newsletter
Abonează-te

Digital

  • Acces total online
  • Acces arhivă
  • Newsletter
  •  
Abonează-te
Articole și analize exclusive pe care nu trebuie să le ratezi!
Abonează-te